Deel dit artikel
-

Telegraaf doet zelf exploitatie videoadvertenties

Wie wil adverteren in online video’s op het digitale netwerk van de Telegraaf Media Groep, kan voortaan terecht bij de salesafdeling van de uitgever. Daarnaast biedt de uitgever adverteerders sinds deze maand de mogelijkheid om gebruik te maken van behavioral targeting.

In twee afzonderlijke persberichten kondigt de Telegraaf Media Groep de vernieuwingen aan.

Adverteerders kunnen in video's adverteren met een preroll, een videocommercial van 5 of 15 seconden die voorafgaand aan een nieuwsitem wordt getoond. Elke adverteerder krijgt daarnaast een banner en een button die tijdens de speelduur van een video blijft staan.

Voor de plaatsing van videoadvertenties maakt de Telegraaf gebruik van Flash in Flash techniek van Dart Motif. Met deze technologie kunnen in de toekomst ook andere vormen van videoadverteren worden aangeboden.

"De video's op onze websites worden veel en goed bekeken. Maandelijks zo'n twee-en-een half miljoen keer ," zegt Aschwin de Bruijn van Telegraaf Online Sales, in het persbericht over videoadverteren. "Nu we gebruik kunnen maken van de technologie van Dart, is het voor ons  een logische stap de verkoop van videoadvertising zelf te gaan doen." De TMG blijft voorlopig nog samenwerking met Zoom.in, dat een groot deel van de online video's op de site levert, inclusief commercials. Die samenwerking wordt op termijn echter wel beëindigd, schrijft de TMG.

Behavioral targetting
Voor het aanbieden van Behavioral Targeting gaat de Telegraaf samenwerken met Revenue Science. Behavioral Targetting is het tonen van display advertenties op basis van surfgedrag en profielgegevens.

Het is opvallend dat de uitgever niet kiest voor Wunderloop, een partij die in Nederland flink aan de weg timmert. In het persbericht noemt De Telegraaf Revenue Science ‘marktleider op het gebied van behavioral targetting."

De Telegraaf gaat in kaart brengen welke websites bezoekers binnen het Telegraaf Netwerk hebben bezocht, welke artikelen ze daar lezen en welke zoekwoorden ze invoeren. Die informatie wordt gekoppeld aan profielinformatie en ip-adres.

"Het voordeel van behavioral targetting is dat adverteerders geen vaste ruimte op een website hoeven in te kopen, waarvan zij denken dat de doelgroep daar te vinden is," zegt Aschwin de Bruijn in het persbericht over behavioral targeting. "Op basis van interesses, afgeleid uit het gedrag op de sites in het netwerk, worden advertenties getoond."

Deel dit bericht

8 Reacties

Wibaud de Groot

Uit nieuwsgierigheid: WebAds is een bedrijf wat zich ook richt op het aanbieden van video advertenties. Zijn er sites die hier ervaringen mee hebben? Als webmaster zijnde ben ik op zoek naar de mogelijkheden die er op het moment zijn.

jan

Targetten op IP adres gaat ze in Nederland met Revue Science niet lukken.Zij gebruiken Digital Envoy en uit ervaring kan ik zeggen dat die data erg slecht is voor de Benelux.

arno

Beste Wibaud, Bel eens met ADlink, ik praat je graag bij over de mogelijkheden binnen ons PRe Roll netwerk. Vr. groeten,  Arno P.

Bart van Aalst

Uiteraard sta ik je ook graag te woord Wibaud om je de mogelijkheden van WebAds toe te lichten.

Thomas

Woei!Net waar ik op zat te wachten, reclame via reacties op een artikel 🙂

Danny M van der Cingel

Hi remco, Had de kop niet moeten zijn: ''Telegraaf gaat exploitatie videocontent zelf doen'' ? Maareh… goede stap van Telegraaf Online Sales om de exploitatie van videocontent op telegraaf.nl zelf te gaan doen.  Hopelijk gaan de grotere uitgevers snel samenwerken op dit vlak zodat de mediaplanners in de toekomst pre-roll in kunnen kopen voor bepaalde nieuwsitems op alle portals die dezelfde videocontent vertonen.  Ik wens aschwin en crew veel revenue toe. groet, Danny 

Bram Boersma

Een logische stap daar Zoom.In enkel als parasiet teert op beelden van verschillende regionale zenders. Zoom.In biedt nauwelijks een meerwaarde. Het is dan ook logisch dat de regionale zenders hun content rechtstreeks gaan aanleveren en eindelijk ook zelf iets gaan verdienen aan hun beelden.Ik vrees dat dit het einde is van de mooiste internetbubble van de voorbije jaren.

Ashmar

Logische stap in navolging van Nu.nl. Die overigens veel meer filmpjes kijkers heeft dan Telegraaf.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond