Deel dit artikel
-

Durfkapitaal voor Service2Media

Het bedrijf Service2Media dat mobiele software maakt heeft 1,3 miljoen euro opgehaald bij durfinvesteerder LAB. Dat meldt het bedrijf aan Emerce.

Service2Media maakt programma's voor de mobiele telefoon en bluetooth-toepassingen. Ook biedt het bedrijf diensten voor advertenties op mobiele telefoons. Klanten zijn onder andere Volkswagen, CNN, KPN, Opinio en RTV Oost.

Het bedrijf, dat kantoren heeft in Hilversum en Enschede, heeft een investering van 1,3 miljoen euro gekregen van LAB Venture, bevestigt marketingdirecteur Peter Broekroelofs tegenover Emerce. Welk aandeel in het bedrijf LAB daarvoor heeft gekregen, wil hij niet zeggen.

Service2Media wil met de investering kunnen groeien in het buitenland. "We zijn op zoek gegaan naar een investeerder, omdat we verder in het buitenland willen uitbreiden", zegt Broekroelofs. Het bedrijf richt zijn pijlen volgens hem vooral op Duitsland en Spanje. Service2Media is al actief in Engeland waar het CNN als klant heeft voor de advertenties op CNN Mobile.

In eigen land maakte Service2Media onder meer een mobiele gids voor Volkswagen met routeplanner, weer een verkeer en een museumgids rond Museumnacht voor KPN. Ook hing Service2Media Bluetooth-zendertjes op bij schilderijen waarna museumbezoekers extra informatie op hun telefoon konden ontvangen over een schilderij als ze hun toestel erbij in de buurt hielden. RTV Oost gebruikt een applicatie gemaakt door Service2Media om tv en radio uit te zenden naar mobiele telefoons en van het publiek ook content terug te ontvangen.

LAB Venture stak eerder onder meer geld in de muziekvideosite Musiqlub en Miles2Call, waarmee internetters Airmiles kunnen inruilen voor belminuten.

Deel dit bericht

2 Reacties

Ids Zandleven

Compliment aan Lab Venture! Durft te investeren in innovatie. Maar ook: Service2Media durft te innoveren. En hoe!

Pieter

Zo zo, die durven!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond