Deel dit artikel
-

Microsoft versterkt positie op online advertentiemarkt

Microsoft verscherpt de competitie met Google op de digitale advertentiemarkt. De softwaregigant heeft vrijdag de overname bekend gemaakt van Rapt, een bedrijf voor het managen van advertentieopbrengsten.

Rapt assisteert bedrijven bij het managen van hun advertentieruimte. De technologie van Rapt voorspelt de reclameopbrengst en helpt bedrijven de prijs vast te stellen van hun online advertentieruimtes.

Microsoft deed verder geen uitspraak over de prijs die met de overname gemoeid ging.

Google en Microsoft proberen beide hun positie te verstevigen op de advertentiemarkt, zowel voor kopers als verkopers van digitale advertentieruimte. Dat was precies wat Google deze week deed met de overname van DoubleClick. Eerder streden Microsoft en Google nog om dit online advertentiebedrijf.

Rapt rekent onder meer MTV, NBC, The New York Times, Yahoo! en Reuters tot zijn klantenkring.

Bron foto: EdTarwinski (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond