Deel dit artikel
-

Nedstat en Watchmouse slaan handen ineen

Een strategisch partnerschap van Nedstat en WatchMouse moet de samenwerking tussen marketing en techniek verbeteren. De data van Watchmouse, gespecialiseerd in het monitoren van de bereikbaarheid, wordt geïntegreerd in de statistieken van Nedstat.

Het overzicht van gegevens kan ook worden toegevoegd aan een online marketing dashboard dat inzicht geeft in de resultaten van de online marketing campagnes. De metingen van beide partijen geven door de samenvoeging een beeld van zowel de performance als het bezoekersgedrag.

Met deze koppeling krijgen marketeers en technisch beheerders hetzelfde plaatje voorgeschoteld over de online activiteiten. Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om meteen te zien of een daling in de online activiteit een technische oorzaak heeft.

Het idee is eigenlijk ontstaan uit vragen die Watchmouse van zijn klanten kreeg zo vertelt CEO Stan van de Burgt. "Sommige klanten waren benieuwd waar een vermindering in de performance vandaan kwam. Je ziet bijvoorbeeld  dat wanneer een site veel bezocht wordt, de performance onlaag gaat. We hebben heel even gedacht om het zelf te ontwikkelen, maar het is natuurlijk verstandiger om dat samen te doen met Nedstat."

De website, een kanaal voor marketing en communicatie is het domein van marketeers vindt Michael Kinsbergen, CEO van Nedstat. "Maar het is ook een technisch kanaal en dus speelt technisch beheer ook een belangrijke rol." Met de nieuwe mogelijkheden die voortvloeien uit het partnerschap is de communicatie tussen deze twee takken makkelijker gemaakt.

Zowel klanten van Nedstat als van Watchmouse kunnen meteen gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden.

Bron foto: Joe Crawford (artlung) (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond