Deel dit artikel
-

Google blijft aan kop in online videomarkt

Google verstevigt wederom het marktleiderschap in de online videomarkt. Met meer dan 4,3 miljard views, 38 procent van alle bekeken filmpjes in maart, wist Google zijn koppositie te behouden.

Dat blijkt uit onderzoek van ComScore. In de Verenigde Staten werden in totaal 11,5 miljard online video’s bekeken in maart. Een stijging van 13 procent in vergelijking februari dit jaar en zelfs 64 procent afgezet tegen maart 2007.

Van de 4,3 miljard video’s die op de sites van Google werden bekeken in de Verenigde Staten, was maar liefst 98 procent afkomstig van Google-dochter YouTube. Google laat zijn rivalen ver achter zich. Op de tweede plek kwam Fox Interactive Media met 477 miljoen bekeken filmpjes (4,2 procent) , gevolgd door de websites van Yahoo met 328 miljoen views (2,9 procent). Viacom Digitaal wist 249 miljoen video’s af te spelen (2,2 procent).

Bijna 139 miljoen internetters uit de Verenigde Staten keken gemiddeld 83 video’s in maart. De sites van Google wisten ook de meeste kijkers te trekken (85,7 miljoen), waar ze gemiddeld 51 filmpjes per persoon bekeken. Fox Interactive Media had 54,3 miljoen kijkers, de sites van Yahoo trokken 37,5 miljoen bezoekers voor online filmpjes en Viacom Digitaal mocht 26,6 miljoen kijkers verwelkomen.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 73,7 procent van het internetpubliek in de Verenigde Staten wel eens online video bekeek. De gemiddelde duur van een filmpje was 2,8 minuten. In totaal bekeek de internetter 235 minuten aan video online.

Google maakte onlangs bekend op de korte termijn met nieuwe producten voor YouTube te komen. Dit om YouToube op de lange termijn winstgevend te maken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond