Deel dit artikel
-

Netsociety opent kantoor in België

Netsociety, een marketingbureau van ex-Google’ers, opent al binnen een jaar na zijn opening een filiaal in Brussel om de lokale Belgische markt te bedienen.

De Belgische markt voor zoekmachinemarketing en analytics verkeert in de fase waarin de Nederlandse markt zich twee jaar geleden bevond. Dat is reden voor de oprichters van het Nederlandse Netsociety om over de zuidelijke landsgrens te kijken en een kantoor te openen. “Het is nog tijdelijke vestiging. We zoeken naar een vast kantoor”, aldus Erik Broekhuis.

Broekhuis richtte vorig jaar oktober samen met Maurice Pothof en Koen Koppens het bedrijf NetSociety op. Alledrie werkten tot die tijd bij Google in Amsterdam. Met hun daar opgebouwde expertise richtten ze een eigen bureau op. Inmiddels werkt er 15 man.

“We zijn begonnen met een focus op Google-marketingdiensten. Ondertussen zijn we bij Omniture bijna partner en zouden dat ook bij Google Analytics willen. Maar dat kan niet. Een van de voorwaarden om geaccrediteerd partner te worden is dat je bedrijf ouder dan 2 jaar is. We zijn nog niet eens één jaar.”

Volgens Broekhuis denken bedrijven nog te weinig na over het nut en profijt dat ze kunnen hebben van web analytics. Dat is het meten en analyseren van bezoeksstatistieken aan een site en die data vertalen in strategie, beleid of bedrijfsproces. “Dat terrein is volgens ons nog redelijk onontgonnen.

Met de nieuwe propositie die we vanavond bestaande en potentiële klanten presenteren, willen we aangeven dat het niet enkel gaat om het trekken van bezoekers naar je site, maar ook om ze te behouden. We zijn redelijk uniek met onze focus op retentie en sturen van bezoekers richting een aankoop.”

Bron foto: earcos (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond