Deel dit artikel
-

Bond volgt Ziggo en Telfort met argusogen

De Consumentenbond heeft Ziggo en Telfort op het matje geroepen vanwege voortdurende klachten over deze twee bedrijven. Beide internetproviders beloven beterschap.

Consumenten hebben te maken met haperende telefoon- of internetverbindingen. In de tweemaandelijkse Providermonitor van de Consumentenbond komt naar voren dat er veel klachten zijn over internetstoringen bij de Nederlandse providers. Vooral Ziggo en Telfort blijken slecht te presteren. Van alle klachten die binnekomen bij de bond wordt 29 procent toegeschreven aan Telfort en Ziggo krijgt maar liefst 40 procent van de klachten op zijn bord geschoven.

De bond heeft afspraken gemaakt met beide partijen om de problemen op te lossen. De providers beloven beide problemen met de combidienst internet en telefonie snel op te lossen.

De Consumentenbond houdt volgens eigen zeggen ‘nauwlettend in de gaten’ of de beloftes van Telfort en Ziggo daadwerkelijk op korte termijn tot een daling in het aantal bestaande klachten leidt.

Eerder volgde de Consumentenbond internetprovider Ziggo al. Hier werd speciaal een meldpunt geopend. Binnen een dag na opening van het meldpunt kwamen al 2.500 meldingen binnen.

Kabelbedrijf Ziggo blijft met ruime voorsprong de grootste internetprovider van Nederland. De nummer drie UPC, is nog niet half zo groot.

Telecom- en kabelaanbieders Multikabel, @Home en Casema zijn sinds mei vorig jaar samen verder gegaan als Ziggo. Sindsdien komen er bij de Consumentenbond meldingen binnen van mensen die problemen ondervinden met bijvoorbeeld de internetverbinding. Ziggo beloofde al eerder hier aan te zullen werken.

Deel dit bericht

1 Reacties

OTT

Techniesch gezien is Ziggo prima!. Alleen administratief is het een chaos.Brieven worden verkeerd uitgelegd en dan wordt je afgesloten.Er ligt nu een claim bij Ziggo voor ruim ? 1500,00, want ik ben ruim 50 uur voor mijn klanten niet bereikbaar geweest, zowel telefoon als Internet lagen eruit!. Maar denk je dat je daar een antwoord op krijgt. Nee hoor, maar ze betwisten die claim ook niet. Ja, dan moet het maar een incasso gaan worden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond