Deel dit artikel
-

Facebook kiest PayPal als betaalmethode advertenties

Facebook en PayPal zijn een strategische samenwerking aangegaan. Adverteerders kunnen de rekening voor Facebooks Ads betalen met PayPal. Maar ook Facebook Credits, de virtuele munteenheid waarmee gebruikers games, applicaties en virtuele cadeautjes afrekenen, wordt binnenkort afgerekend via PayPal.

Hiermee lijkt Facebook zich vooral te willen richten op de kleine internationale adverteerder. Het werken met verschillende lokale betaalsystemen is een opgave. Voor deze groep is het nu makkelijker om advertenties, gericht op een specifieke doelgroep van Facebook-gebruikers, vanuit verschillende landen af te rekenen.

Een virtueel cadeau wordt afgerekend met de virtuele munteenheid van de sociale netwerksite, Facebook Credits. Gebruikers kopen een minimal bedrag aan Facebook Credits. Het geld waarmee deze betaald worden, staat ergens op een bankrekening van Facebook, tot de virtuele muntjes weer worden uitgegeven. Voor het sociale netwerk een mooie manier om de rente op te strijken. Van de verkochte virtuele cadeaus, gaat 100 procent van de opbrengst naar Facebook.

Via Facebook Credits, nu nog in de betafase, kunnen gebruikers straks ook betaalde applicaties en games kopen van ontwikkelaars. Ook bij deze transactie blijft er natuurlijk wat aan de strijkstok hangen voor Facebook.

Bron foto: Jacob Botter (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond