Deel dit artikel
-

UPC wint 41.000 klanten digitale tv

Kabelbedrijf UPC won in de laatste maanden van 2009 40.700 nieuwe klanten voor digitale televisie. Daarmee komt het totaal op 741.400 digitale kijkklanten, versus 1,2 miljoen huishoudens die nog steeds via de analoge lijn kijken.

Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die moederbedrijf Liberty Global vanochtend publiceerde (PDF). Liberty is verguld met de Nederlandse resultaten en stipt die expliciet aan in het kwartaalbericht en noemt ze ‘a notable highlight’.

UPC weet met producten als HD-televisie, video on demand en supersnel internet (tot 120 Mb/s) een gevoelige snaar te raken en Nederlanders over te halen tot aanschaf. Het aantal digitale tv-klanten steeg met 41.000 en het aantal internetabonnees met 34.000. "We zien dit als een indicator voor het groeipotentieel in onze andere markten".

De kwartaalomzet nam toe met 12,8 procent tot 307 miljoen euro. De kasstroom steeg met 9,8 procent tot 179 miljoen euro.

Liberty Global bedient in totaal 16,6 miljoen kabelklanten, behalve in Nederland ook in onder meer België, Ierland, Oostenrijk en Zwitserland.

In Nederland zijn 2,7 miljoen huishoudens aangesloten op UPC’s kabelnet. Het aantal dat klanten dat interactieve diensten aan kan, daalde in de laatste maanden van 2009 met 40.900 tot 2,6 miljoen.

Netto verloor UPC iets meer dan 10.000 klanten. Het totaal aantal tv-klanten bedraagt een kleine 2 miljoen.

KPN bedient meer dan 1 miljoen digitale tv-klanten, waarvan het merendeel via Digitenne. Het telecombedrijf wil echter nog voor de zomer nieuwe tv-diensten uitbrengen die direct gaan concurreren met die van UPC en marktleider Ziggo.  

Deel dit bericht

5 Reacties

Ronald ter Voert

Dat zoveel mensen kiezen voor digitale tv van heeft – denk ik – voor een belangrijk deel te maken met de monopolie die het bedrijf heeft in bepaalde regio's, waardoor andere digitale aanbieders geen kans maken. En dus niet vanwege goede marketing of andere pro UPC redenen. In tegendeel. Heb zelf ook upc digitale tv. Gezien de kwaliteit (altijd een paar zenders die in blokjes verschijnen, en dat ligt aan de ontvanger, sure!) en het tv-pakket zou ik graag naar concurrent gaan. Nog even wachten dan maar.

Barrie de Vries

@Ronald: Ik was de gedwongen winkelnering, de slechte kwaliteit (ja, ik kreeg ook te horen dat het aan de ontvanger lag ;)) en natuurlijk hun ongecommuniceerde 'afknijpen' van internet ook meer dan zat.  Ik ben erachter dat zowel KPN als Tele2 prima digitale televisie leveren, waarbij ikzelf heb gekozen voor Tele2.

Rens

Heb zelf het complete pakket van UPC, bellen, internet en digitale (inclusief HD) TV. En eerlijk is eerlijk, geen enkele klacht, de kwaliteit is op alle gebied (inclusief de helpdesk) uitstekend te noemen. De kosten zijn relatief laag. Met de bandbreedte van internet geen probleem. Ik ben dus zeer tevreden.

UPC Webcare

@Ronald Ter Voert, Vervelend dat u problemen heeft met de kwaliteit van onze digitale tv. Zou u eens een email kunnen sturen naar webcare@upc.nl met daarin uw postcode en huisnummer? Kunt u in de titel aangeven dat het van deze site afkomstig is? Alvast bedankt.

Ronald ter Voert

Het webcare-team van UPC heeft n.a.v. van deze psoting contact opgenomen. Hulde. Het ligt mogelijk aan het verouderde kastje in de muur. Vervangen was een optie.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond