Deel dit artikel
-

Audience Science koopt Wunderloop

[Update] Technologiebedrijf Wunderloop wordt overgenomen door zijn Amerikaanse tegenhanger Audience Science.

Dat meldt de Frankfurter Allgemeine media althans op basis van bronnen in de financiële wereld. De woordvoerder van Wunderloop zegt tegen Emerce: “De status vandaag is dat dit geruchten uit de markt zijn. Er zijn geen concrete aankondigingen”. Ook de site van Audience Science meldt niets over de overname.

[Update 15:10u]

Zojuist bevestigde Wunderloop aan Emerce per e-mail de overname door Audience Science. Financiële details van de overeenkomst werden daarbij niet bekend gemaakt. [einde update]

Het Duitse Wunderloop verkeert sinds april 2010 in uitstel van betaling. De huidige aandeelhouders willen geen geld meer in het bedrijf stoppen, alhoewel de onderneming naar eigen zeggen volgende jaar winstgevend zal zijn.

Sinds mei staat het formeel te koop en de directie verwacht nog deze maand een overname te kunnen beklinken. Er hebben zich zes bedrijven gemeld om de onderneming te kopen.

Volgens de Duitse zakenkrant Frankfurter Allgemeine is de vermeende koper Audience Science in Amerika, Engeland en Japan marktleider met technologie voor behavioural targeting. Op het vasteland van Europa is het niet actief, maar met de overname van Wunderloop zou daar verandering in komen.

Wunderloop levert zijn diensten ook aan de Nederlandse online reclamemarkt. Het bedrijf stelt adverteerders in staat om internetgebruikers al het ware te volgen en hen, op basis van hun gedrag, passende reclame te vertonen. Audience Sciende doet hetzelfde en claimt 80 procent van de Amerikaanse grote uitgevers als klant te hebben.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond