Deel dit artikel
-

Concurrent LinkedIn ziet aantal leden groeien

De zakelijke netwerksite Xing ziet niet alleen het aantal gebruikers, maar ook de betaalde gebruikers groeien. De omzet steeg met 20 procent naar 25,86 miljoen.

Dat blijkt uit de halfjaarcijfers.

Het afgelopen half jaar groeide het aantal leden dat een premium lidmaatschap afsloot met 18 procent. In de eerste helft van dit jaar kwamen er 31.000 betalende leden bij, om in totaal uit te komen op 718.000 leden met een betaald abonnement. De omzetstijging komt deels uit de betalende leden, maar ook uit nieuwe vormen van e-recruiting en advertenties op de site.

Omzet uit betalende leden kwam met een groei van 18 procent uit op 20,59 miljoen euro, omzet uit e-recruiting steeg met 34 procent naar 2,23 miljoen euro en advertentieomzet steeg met maar liefst 50 procent naar 1,65 miljoen euro.

De Europese concurrent van LinkedIn haalt de meeste leden uit Duitsland, Duitssprekende landen, Turkije en Spanje. In Turkije en Spanje groeide het aantal gebruikers met respectievelijk 64 en 40 procent. In totaal heeft het netwerk nu 9,63 miljoen gebruikers. Het tweede kwartaal kwamen er 460,000 leden bij. Van het totaal aantal leden komen er 4,07 miljoen uit de Duitssprekende landen.

In Nederland is het vooral LinkedIn dat de zakelijke netwerker aantrekt. Xing heeft hier een niet noemenswaardig marktaandeel.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond