Deel dit artikel
-

Kwart van webwinkels niet goed bereikbaar

Bijna een kwart van de webwinkels niet altijd goed bereikbaar voor klanten. Onder meer Bose.nl, FBTO, Centraal Beheer, ReplaceDirect en Vaya.nl scoren op dit gebied minder goed dan de top.

Dat blijkt uit onderzoek van Uptrends dat voor het vierder jaar de bereikbaarheid van webwinkels naloopt. Dit jaar werden 883 online winkels een maand lang onder de loep genomen. Een verklaring voor onbereikbaarheid geeft Uptrends niet.

Het merendeel van de webwinkels presteert wel goed. Maar liefst 555 webwinkels, waaronder Albert.nl, Cheaptickets.nl, Kleertjes.com en Greetz, hadden een bereikbaarheidspercentage van 100 procent.

ANWB, Wehkamp en Selexyz behoorden tot de 124 webwinkels met een score van 99,9 procent. Een percentage van 99,90 procent of meer wordt vaak aangehouden als de minimale gewenste uptime.

De online winkel RVS-products spande de kroon en haalde een magere score van 82,7 procent. In dertig dagen was de winkel 125 uur niet bereikbaar.

Vorig jaar liet onderzoek van Uptrends eenzelfde beeld zien. Ook toen was een kwart van de webwinkels niet altijd goed bereikbaar. Toen stonden de websites van Vodafone, Morres, Euro Relais, Aktiesport, Expo, FBTO en Hotelspecials in de top 25 van minst bereikbare webshops.

Met de feestdagen voor de deur is een goede bereikbaarheid voor webwinkels belangrijk. Zo voorspelt Kelkoo dat Nederland dit jaar binnen Europa volgens de verwachtingen de grootste stijging zal vertonen qua online verkopen: 36,8 procent (302 miljoen euro). Nederland wordt hierin gevolgd door Frankrijk met 30,7 procent, het Verenigd Koninkrijk met 28,8 procent en Spanje met 23,5 procent.

De totale Europese kerstverkopen zullen dit jaar met 2,4 miljard euro, 0,8 procent hoger uitkomen dan de verkopen in 2009. Offline verkopen zullen dit jaar dalen met 1,4 procent, in vergelijking met vorig jaar. De online internetkopen zullen juist stijgen met 25 procent.

Deel dit bericht

3 Reacties

Rob Demmers

Wat een flutartikel. Wat wordt er bedoelt met bereikbaarheid? Of de website online is? Of ze reageren op een email? Er staat niet in wat er onder bereikbaarheid wordt verstaan of wat er precies onderzocht is.  Snel een persberichtje de duur uit?

Tomas

Na ontvangst van het rapport bleek mijn webshop http://www.boxershorts.nl op plek 62 te staan. Downtijd was 5 uur in de gemeten periode. Heb direct actie ondernomen en ben verhuisd naar Nines. Sindsdien is de laadtijd van mijn Magento shop van 2,5-3 seconden naar 1 tot 1,5 gezakt. Ik kan andere partijen zeker aanraden met Nines te gaan praten, lees net op hun site dat Score.nl 100% heeft gescoord, dus heb alle vertrouwen dat ik volgend jaar naast Score.nl sta 😉

Dann Hensums

Ik vraag me af of er inmiddels een nieuwe analyse is gemaakt. Weet iemand dit. Binnenkort wil ik een artikel schrijven en plaatsen op http://www.dannhensums.com. Alle informative is welkom.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond