Deel dit artikel
-

Samenwerking ANMI en Medialab Europe

Het Amsterdam New Media Institute (ANMI) en het Medialab Europe zijn een samenwerking aangegaan. De samenwerking voorziet er onder meer in dat ANMI de laatste innovaties en onderzoeken van Medialab Europe mag laten zien en gebruiken.

De nieuwste snufjes waren gisteren voor het eerst te zien tijdens een presentatie van het ANMI en de Waag in het Amsterdamse World Trade Centre. Het is voor het eerst dat Medialab Europe de eigen innovaties buiten Ierland toont. Volgens Simon Jones, de directeur van Medialab Europe, is het heel belangrijk voor het instituut om zijn uitvindingen nu ook op het vasteland van Europa te kunnen laten zien.

Gisteren toonde Medialab Europe in het World Trade Center onder meer vindingen als iBand – een armband die informatie kan uitwisselen en opslaan over onderlinge relaties- en tunA – een mobiele draadloze applicatie waarmee mensen muziek kunnen uitwisselen. Volgens ANMI-oprichter en directeur Han Gerrits is het belangrijk dat zijn instituut uitvindingen van een prestigieus intituut als Media Lab Europe kan laten zien in een creatieve stad als Amsterdam.

ANMI is een initiatief van een aantal opleidingsinstituten en bedrijven in Amsterdam. Het wil kennis over ontwikkelingen in nieuwe media, via lezingen, cursussen, studiedagen en workshops verspreiden. Van de zomer werd bijvoorbeeld voor het eerst de ANMI Summerschool gehouden. Medialab Europe is de Europese dochter van het prestigieuze Amerikaanse opledingsinstituut Massachussets Institute of Technology (MIT).  

Deel dit bericht

1 Reacties

ElMariachi

de iBand:sorry dat ik het zeg maar: wat een triest product!Dus als je een verlegen netwerker bent (paradox) kun je met een armband en handenschudden contacten leggen? Nog een paradox. Gewoon Bluetooth op je PDA en een handige interface met LinkedIn of OpenBC die een andere Social networking software enabled PDA signaleert. Met een handig piepje ofzo misschien wel een ander piepje per level van interconnectedness…. en een PDA staat een stuk beter dan een armband. de TunA:weet degene die sharing doet wie er mee luistert en weet degene die meeluistert bij wie hij/zij sharet?Privacy is de eerste brandende vraag, de tweede is: waarom zou je? De sociale factor zou de verbintenis tussen de liefhebbers van een genre zijn. Maar die luisteren naar muziek ipv naar elkaar… lekker sociaal. kortom: nerd stuff waar niemand wat aan heeft.Toch leuk om te lezen wat de (idealistische) gedachtengang erachter is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond