Deel dit artikel
-

Vodafone ontdekt advergaming

Vodafone heeft een overeenkomst gesloten met gamesontwikkelaar THQ om Vodafone Live! binnen Juiced, een game die onder meer op de Playstation 2 uitkomt, te promoten. Het is, voor zo ver bekend, voor het eerst dat een mobiele operator zich op het terrein van de advergaming begeeft. Vodafone lijkt er vooral op uit te zijn om zijn merk te versterken bij jongeren.

Ook zullen spelers volgens Cellular News deel kunnen nemen aan het spel met hun mobiele telefoon. Behalve dat het spel op Playstation 2, de X-box en als pc-spel zal het ook te downloaden zijn op de mobiele telefoon. Door de integratie zullen duizenden gamers wereldwijd geconfronteerd worden met het Vodafone live! logo in het spel.

Juiced is een racesimulatie spel. Spelers moeten een crew samenstellen en de 'straatracescene' van het fictieve Angel City zien te domineren. Door je rijskills te laten zien kun je respect afdwingen bij rivaliserende straatraceteams. Door dat te doen, kunnen de gerespecteerde spelers uitnodigingen verwachten om deel te nemen aan straatraces van rivalen.

Het spel is te spelen op zes verschillende handsets van Vodafone.  De overeeenkomst tussen THQ en Vodafone voorziet er verder in dat Juiced beschikbaar zal zijn in 16 landen waar Vodafone actief is. Nederland zit daar ook bij, zo laat een woordvoerder van Vodafone Nederland telefonisch weten. Zo is de game nu al te downloaden via de site van Vodafone. Dit terwijl de game pas 16 juni in de winkel ligt.

Deel dit bericht

2 Reacties

sjoerd

De game is ook beschikbaar in Nederland (zowel op console als op de mobiele toestellen met Vodafone Live!).

Coster

Advergaming? Ik dacht dat dit in marketingtermen 'gamevertising' heette !

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond