Deel dit artikel
-

LB Icon koopt Utrechts bureau Inpact

LB Icon heeft Inpact uit Utrecht overgenomen. Inpact is een van de grootste onafhankelijke full-service bureaus op het gebied van digitale marketing in Nederland. In combinatie met de bestaande bedrijfsactiviteiten van LB Icon in Nederland (Lost Boys) levert de acquisitie LB Icon een sterkere positie in Nederland op.

De dienstverlening van Inpact vult de activiteiten van Lost Boys prima aan, aldus LB Icon. Dit geeft de groep zowel binnen Nederland als in een breder Europees kader een betere concurrentiepositie. Het klantenbestand wordt versterkt en uitgebreid met brede aanwezigheid binnen de sectoren fast moving consumer goods en automotive, waar Inpact een leidende positie bekleedt.

Inpact is een bedrijf met ongeveer 5 miljoen euro omzet op jaarbasis. Met de overname komt het totaal aantal medewerkers van LB Icon in Nederland op 120 mensen. De transactie wordt deels afgewikkeld in contanten en deels in aandelen.

Theo Cordesius, COO van LB Icon, over de overname: “Inpact brengt creatieve digitale marketing- en communicatiediensten in, die onze leidende positie op de Nederlandse markt verder zal versterken.” Met name de expertise van Inpact op het gebied van online marketing en crm is interessant voor LB Icon.

Igor Milder en Jalbert Kuijper, de oprichters van Inpact: “Wij verheugen ons erop om onderdeel te worden van een pan-Europese groep en in het bijzonder om ons bij Lost Boys in Amsterdam aan te sluiten, het leidende merk in onze branche. Lost Boys en LB Icon bieden ons een sterk platform, met meer mogelijkheden om onze klanten ook buiten de Nederlandse markt beter te kunnen bedienen Zo kunnen we ook inspelen op de aanhoudende trend naar cross-border full-service dienstverlening in deze zeer dynamische en consoliderende industrie.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond