Deel dit artikel
-

ABN Amro automatiseert online administratie

Een samenwerking tussen Reeleezee en ABN Amro moet een zet geven aan internetboekhouding. Dankzij een koppeling worden de bij- en afschrijvingen van zakelijke klanten bij de grootbank dagelijks automatisch doorgegeven en geïmplementeerd in de administratie.

ABN Amro biedt zakelijke klanten de mogelijkheid aan op de administratie deels online te automatiseren. "De bij- en afschrijvingen worden per werkdag verwerkt", aldus Jan Jacobs, directeur van Reeleezee. Hiermee is de financiële administratie altijd actueel en hoeft de klant de bij- en afschrijvingen niet meer handmatig over te typen.

Bij Reeleezee stond een dergelijke koppeling met een grootbank al anderhalf jaar op het verlanglijstje. Jacobs: "Het is zo evident een gemaksdienst. Anderhalf jaar geleden was er contact met Bizner Bank en is daar een zelfde koppeling gestart. Dat is een succesvolle, maar kleine bank. Ze zijn niet heel groot voor het Nederlandse MKB. We hebben toen ons offensief naar de grootbanken volgehouden. ABN Amro heeft honderdduizenden klanten in het MKB. Het is dé MKB-bank van Nederland, dé Nederlandse zakenbank."

Nieuwe klanten

Vorig jaar december ging Reeleezee door de grens van tienduizend abonnees. "Het is moeilijk te zeggen hoeveel nieuwe klanten we hier aan over houden aan deze koppeling. Van onze klanten zit ongeveer 30 procent bij ABN Amro. Het is niet vreemd om te denken dat die drieduizend klanten de dienst aan zullen zetten. We denken dat het een zet zal geven aan internetboekhouden, maar ik durf geen getal hangen aan het aantal nieuwe klanten", aldus Jacobs. 

Zowel Reeleezee als ABN Amro hebben geïnvesteerd in de dienst. Jacobs: "Dat hopen we uiteindelijk met nieuwe klanten terug te kunnen verdienen. ABN Amro probeert onderscheidend te zijn in de markt en levert een extra stukje dienstverlening."

Reeleezee onderhoudt contact met andere banken, maar nog een koppeling komt daar voorlopig niet uit. "Andere grootbanken gaan natuurlijk wel volgen en onze concurrenten ook. Het is straks niet te verkopen dat een andere bank dit niet aanbiedt", aldus Jacobs.

Deel dit bericht

2 Reacties

Jos

Dus de factuur betalingen op de rekening worden gelijk afgeletterd in het grootboek of moet dit nog handmatig gebeuren.

Rob Aengenent

Wanneer de bankbetalingen via Reeleezee zijn aangemaakt bevatten deze een code. Bij het herkennen van deze code worden de betalingen inderdaad direct geboekt, oftewel afgeletterd. Maar ook wanneer de boeking niet helemaal automatisch verloopt, zal Reeleezee in vrijwel alle gevallen de juiste factuur voorstellen, zodat het verwerken een kwestie van enkele muisklikken is. Voor verdere vragen kunt u natuurlijk altijd terecht bij onze helpdesk (T:0346-258080). Met vriendelijke groet, Rob Aengenent, Reeleezee

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond