Deel dit artikel
-

Amerikaanse retailers haken af met Facebook-commerce

F-commerce, of social shopping op Facebook, lost de belofte niet in, waardoor Amerikaanse retailers afhaken. Het aantal bedrijven met een winkelmandje op Facebook daalde met 63 procent tot zes procent.

Dat blijkt uit een onderzoek van The E-Tailing Group, dat keek naar hoeveel grote retailketens een check-out aanbiedt op Facebook. Dat aantal daalde in een jaar tijd fors. Het is nog steeds de grote vraag hoe winkeliers het immense bereik van Facebook kunnen converteren naar kopende klanten.

Dat betekent niet dat retailers hun geloof in Facebook an sich zijn verloren. Ze beschouwen dit communicatiekanaal inmiddels als standaard: 97 procent van de onderzochte bedrijven linkt van zijn bedrijvensite naar zijn Facebookpagina.

Pinterest is het volgende kanaal dat de retailers uitproberen om social en shopping met elkaar te combineren, aldus eMarketer. Eind 2012 was meer dan de helft van de onderzochten actief met dit sociale prikbord. Het jaar ervoor nul.

De constatering dat het standaard e-commercesjabloon ‘product, prijs, betaal-knop’ niet werkt, is niet nieuw. De baas van Facebook Nederland adviseert webshops om zich meer op de sociale kant van de transactie te richten dan op het uitventen van producten.

Foto: Mike Lewinski (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond