Deel dit artikel
-

Brightcove naar de beurs voor mogelijk 69 miljoen

Online videoplatform Brightcove verhoogt de uitgifteprijs van zijn aandelen voor de aanstaande beursgang. Het blijkt dat de meeste klanten in Amerika zitten en de meeste gebruikers (kijkers) buiten de V.S.

De Amerikaanse beurswaakhond SEC publiceert een vernieuwde versie van de Brightcoves aanvraag voor een beursgang. In eerste instantie wilde het bedrijf tot vijftig miljoen dollar ophalen op de markt, maar bij de nieuwe bandbreedte van de prijs (tien-twaalf dollar) is dat het nieuwe minumum.

Brightcove gaat vijf miljoen aandelen uitgeven. Daardoor zou het maximaal zestig miljoen kunnen ophalen. Als de vraag hoog is, worden er nog 750.000 extra effecten uitgegeven. Maximaal verzilvert de onderneming 69 miljoen dollar aan aandelen.

Het videobedrijf is het best te omschrijven als een private YouTube. Bedrijven kunnen videodiensten afnemen om deze gericht te publiceren op het web. Een van de grote klanten is The New York Times online.

Uit het vernieuwde beursdocument blijkt voorts, dat Brightcove 3.872 klanten heeft in vijftig landen. Tweederde van de omzet wordt in Amerika gerealiseerd. Maandelijks worden er gemiddeld 743 miljoen streams ‘verzonden’, naar een publiek dat zich overwegend buiten Amerika bevindt

De omzet in 2011 bedroeg 64 miljoen dollar, een toename van 44 procent ten opzichte van 2010. Het nettoverlies bleef stabiel op zeventien miljoen dollar.

Foto: Nat Tarbox (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond