Dashboard Watermelon maakt doorstart

De Utrechtse startup Watermelon, die vorig jaar failliet ging nadat Facebook-dochter WhatsApp met juridische maatregelen had gedreigd, krijgt een doorstart.

Watermelon maakte aanvankelijk gebruik van een onofficiële API om WhatsApp-berichten te versturen en ontvangen. Het Utrechtse bedrijf zou echter inbreuk maken op de gebruiksovereenkomst van WhatsApp, waarin staat dat de app niet mag worden gebruikt voor ‘koude acquisitie’. De startup had toen de Belastingdienst, Randstand en Heineken reeds als klant.

Kort na het faillissement begon men met het ontwikkelen van Watermelon Messenger. Met deze nieuwe tool kunnen bedrijven vanuit één enkel dashboard communiceren via Facebook Messenger, Telegram, chat en e-mail. Later worden daar ook Skype, Line, Twitter, Instagram, WeChat en – zodra er een officiële API beschikbaar is – WhatsApp aan toegevoegd.

Uniek aan Watermelon Messenger is volgens de initiatiefnemers de chatbottechnologie. Een geautomatiseerde medewerker kan klanten snel te woord staan en honderden vragen tegelijk beantwoorden. Dit geeft klantenservicemedewerkers de kans om klanten die wel menselijk contact nodig hebben sneller te woord te staan.

Watermelon heeft in het laatste halfjaar van 2016 al verschillende kunstmatige intelligente chatbots gemaakt voor bedrijven zoals Randstad, de Zaak en UWV.

Watermelon Ventures, het fonds achter Watermelon Messenger, investeert intussen 1,5 miljoen euro in de ontwikkeling van Watermelon Messenger. Watermelon Ventures haalden al eerder een substantieel bedrag op bij een particulier investeringsfonds.

De bètaversie van Watermelon Messenger is vanaf 1 februari beschikbaar en gratis (freemium) te gebruiken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug