Deel dit artikel
-

‘Nederlandse uitgevers mijden Google Doubleclick’

[UPDATE] Meer dan 30 procent van de advertenties in Nederland wordt met OpenX geserveerd. Het Nederlandse MM1X heeft een meettool dat sinds begin vorig jaar dagelijks elk uur 1200 sites meet. Albert-Jan Tebbe, managing director bij MM1X verwacht dat het aandeel volgend jaar op 50 procent uitkomt. (meer…)

Deel dit bericht

7 Reacties

P. Houben

Van harte mannen! Ben heel erg benieuwd naar OX3. Leuk om om Ferdinand Gipon weer terug te zien in Nederland – groet uit Den Haag- Peter

Paul

Handig dat je het product zelf kunt installeren (gratis). Dat is gemakkelijk en hosting kost tegenwoordig erg weinig.
Dat heeft de groei van OpenX in NL positief beinvloed, want dan ook geen kosten voor draaien campagnes en zelf inboeken campagnes is easy.

Bij Double Click betaal je in CPM’s voor campagnes. Sinds de komst van OpenX is dit wel veranderd (instapmodel)
DQ&A heeft gefaald door geen onafhankelijke positie in te nemen imho.

Tim

Hoe zit het met de demand op de OpenX Market nu? Ben overigens ook benieuwd hoe de 30% is vastgesteld.

Melvin

Ik vind de kop wel iets overdreven. Feit blijft dat Doubleclick flink heeft ingeleverd. Echter zijn er nog meer alternatieven. OpenX is een goeie oplossing, maar zonder interne technische mensen misschien niet altijd de beste solution.

Maarten Roelofs

@melvin – OX 3.0 (officiele naam: ‘Enterprise’) wordt aangeboden als hosted platform. Dit betekent dat je geen eigen technische kennis meer hoeft te hebben. Bekijk anders even de achtergrond alhier: http://www.openx.org/publisher/enterprise-ad-server

Marrio

Gefiliciteerd Albert-Jan en collega’s !!

M. Roelofs

Beste Rick,

De markt is gebaat bij keuze. Ik ben blij- dat je via deze openbare omgeving de dialoog met MM1X aangaat. Als aandeelhouder achter MM1X wil ik de gelegenheid nemen om de volgende onderwerpen aan te vullen.

De ‘tool’ draait inmiddels 18 maanden, en genereert informatie over adservers, optimizers en exchanges op basis van 1200 sites. Deze zijn random gekozen uit de titels van 30 Nederlandse uitgevers die te vinden zijn op http://www.admanager.nl. Waaronder nagenoeg alle exploitanten binnen STIR. De ‘tool’ ontleedt adserver codes tot de 3e call en ziet onmiskenbaar deze trend. Hoe wij dit doen, houden we voor de continuiteit van de informatie verzameling even voor ons.

Juist grote partijen gebruiken OpenX. Een lijst staat al lange tijd op de OpenX LinkedIN group http://www.linkedin.com/groups/OpenX-users-Nederland-3209335 . Een partij als eBuddy genereert meer adviews dan Sanoma Digital en Telegraaf Media -bij elkaar – .

Commercial counter in 10 seconds: We zijn trots dat we -na lang voorbereiden en uitgesproken vertrouwen van klanten- de markt een alternatief mogen bieden. Uitgevers kiezen met MM1X & OpenX voor controle over hun advertentie ruimte. Reden waarom partijen als Groupon, France Telecom en Excite kiezen voor dit innovatieve en onafhankelijke platform. Voor uitgevers.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond