Deel dit artikel
-

FLXone met white label datamanagementplatform

Dataspecialist FLXone brengt zijn datamanagementplatform uit onder white label, iets waar vooral mediabureaus en hun klanten van profiteren.

“Dit past binnen de trend van mediabedrijven die steeds vaker opereren op het snijvlak van media en technologie”, zegt FLXone-directeur Matthijs Keij. Hij brengt het product uit in zowel Nederland als Engeland, op welke laatste markt hij veel nieuwe klanten boekt.

De vraag naar het white label-product komt voor uit ontwikkelingen aan bureaukant. Mediabureaus kunnen minder management fees rekenen, dat is een algemene ontwikkeling, en zoeken andere manieren om expertise te verkopen. Naast uren.

“Ze verkopen onze technologie met hun eigen design en interface aan hun klanten. Dat is ook een middel om zich van hun concurrenten te onderscheiden.” Een uitdaging voor de afnemers is om DMP-technologie op eenvoudige wijze te introduceren bij hun eigen klanten. Op dat punt verzorgt het bureau uit Eindhoven ook trainingen.

“Je ziet ook een algemene trend waarbij bedrijven met een platform, zeg Airbnb, heel goed kijken naar hoe ze hun platform zo open mogelijk kunnen maken zodat anderen dat kunnen gebruiken.”

Foto: NEC Corporation of America (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond