Deel dit artikel
-

Honderden klachten over online condoomverkoper

Bij Klachtenkompas.nl van de Consumentenbond zijn in korte tijd meer dan 500 klachten binnengekomen over Online Product Service. Dit bedrijf biedt via internet gratis proefpakketjes condooms aan, maar vermeldt daarbij niet duidelijk dat er na het proefpakket automatisch vervolgzendingen komen waarvoor geld in rekening wordt gebracht.

De aanbiedingen voor een proefpakketje van Online Product Service zijn op diverse websites en Facebook te vinden. Wie bestelt moet de voorwaarden aanvinken. Pas dan is te lezen dat er – bij niet tijdig annuleren – na de proefzending maandelijkse zendingen à  5,95 euro volgen.

Volgens de wet mogen consumenten ongevraagde toezendingen houden zonder te betalen, maar dat kan discussies over betalingsverplichtingen opleveren, zegt de bond.

Deel dit bericht

1 Reactie

Arjen Jongeling

Dat is nu precies de achterliggende gedachte bij de aanpassingen in de wet op gebied van kopen op afstand.In de nieuwe wetgeving staat dat een consument een aanbod alleen kan aanvaarden als hem duidelijk is gemaakt dat daar een betaalplicht aan hangt. Dat duidelijk maken moet in niet voor misverstand vatbare termen en op goed leesbare wijze. Is dat niet duidelijk geweest, dan kan de consument de overeenkomst vernietigen.

Ik zou me dus niet laten naaien.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond