Deel dit artikel
-

ING Bank introduceert ‘sociale betalingen’

ING Bank breidt zijn app voor mobiel bankieren vandaag uit met een nieuwe functie, waarbij klanten relaties ook via WhatsApp, Facebook, Twitter en LinkedIn kunnen betalen of omgekeerd.

De klant maakt in de app zelf een betaalverzoek aan die als link wordt gedeeld met contacten uit sociale media. Via sms of e-mail kunnen ook dergelijke verzoeken worden verstuurd. Heeft de relatie zelf geen rekening bij ING, dan kan hij via iDEAL betalen.

ABN introduceerde onlangs als eerste bank WhatsApp als dienst om geld naar elkaar over te maken. Daarvoor werd de app Tikkie ontwikkeld. Die app heeft inmiddels al 100.000 actieve gebruikers.

In januari lanceerde ING zelf al eens een app om vrienden snel terug te kunnen betalen. Ook die app Twyp werkt via de contactenlijst in de telefoon. Twyp, wat staat voor The Way You Pay, werd eerder in Spanje uitgerold. Ook bankapp Bunq bood al mogelijkheden om onderling te betalen.

Het verschil met Twyp en andere oplossingen is dat men nu vanuit de Internet Bankieren app van ING zelf betalingsverzoeken kan sturen.

Op dit moment maken ruim 2,8 miljoen klanten gebruik van de ING Mobiel Bankieren App, die samen gemiddeld 90 miljoen keer per maand inloggen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Pierre

Oude wijn in nieuwe zakken, zoo lijkt het. Waarom slaan de ‘innovators’ van ING de handen niet ineen met Rabo en de slimmerds van De ABN AMRO? Samen Sterker, net zoals in Denemarken (mobilepay) waar tienduizenden winkeliers nu al samen (mee)werken aan de toekomst in betalen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond