Deel dit artikel
-

Mattel met abonnementmodel voor Barbie-community

De toegang tot Barbiegirls.com blijft gratis, maar meiden die online exclusiviteit willen moeten de portemonnee trekken. Volgende maand lanceert Mattel een betaalsectie op het populaire Barbiegirls.com.

"Als online content het nieuwe speelgoed is, dan zijn virtuele werelden de nieuwe speelplaats. Kwaliteit is geld waard en wij voor ons vertaalt zich dat naar een abonnementmodel voor Barbie Girls." Dat zei Mattel-baas Chuck Scothon onlangs over de wijze waarop het zijn Barbie-producten online te gelde gaat maken.

Gisteren onderstreepte de directievoorzitter van Mattel dat in een interview met de Financial Times. Bob Eckert wil een kleine greep in de spaarpotten van meisjes tussen de 6 en 14 jaar doen om hen toegang tot geven tot een VIP-gedeelte van de webgemeenschap rondom Barbie.

Op Barbiegirls.com kunnen meiden kletsen, spelletjes spelen en zich virtueel verkleden. Welke exclusieve elementen het besloten deel van de Barbie-site zullen kenmerken blijft tot volgende maand ongewis.

De Barbie-site blijkt een goede manier om het merk van de bekende kunststof verkleedpoppen naar het web te verleggen.

Barbiegirls.com ging in april 2007 online en heeft nu, volgens Mattel, 11,2 miljoen geregistreerde gebruikers

Het web is het nieuwe speelplein voor Mattel. Het bedrijf wordt deels gedwóngen om zijn aandacht daarnaar te verleggen, omdat zijn klanten zich daar ook steeds vaker begeven. Bovendien, zo blijkt  uit de recente kwartaalcijfers, willen Amerikaanse meisjes liever met een digitale pop spelen dan met een fysieke. De verkoop van Barbie-poppen daalde in de VS afgelopen kwartaal met 12 procent.

Bron foto: iboy_daniel (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond