Deel dit artikel
-

Merken profiteren van nieuwe tijdlijn Facebook

De nieuwe tijdlijn van Facebook is geen onverdeeld succes onder gebruikers, maar merken lijken er nu al hun voordeel mee te doen, zegt marktvorser Simply Measured.

Simply Measured keek naar vijftien vroege gebruikers van de tijdlijn, waaronder Toyota, Red Bull, Ben & Jerry’s en Swars, en constateerde een verhoogde interactie tussen merken en hun volgers. Er wordt meer gekeken naar video’s en foto’s (65 procent stijging) er wordt meer gereageerd op content (46 procent).

Volgens Simply Measured is de simpele verklaring dat Fan Pages sterk visueel zijn, meer  interactieve elementen bevatten en adverteerders ook beter kunnen bepalen hoe de pagina eruit ziet.

Niet alle onderzochte bedrijven scoorden even hoog, maar vooral Livestrong en Toyota zagen goede resultaten.

Simply Measured waarschuwt wel dat nader en breder onderzoek nodig is.

De tijdlijn wordt vanaf deze week verplicht voor alle Facebookgebruikers. Zij kregen afgelopen dagen al (ongevraagd) previews voorgeschoteld.

Deel dit bericht

3 Reacties

Frank van Waaijen

Wij houden op 20 april een Facebook Marketing introductie-sessie en nodigen ondernemers uit om hierbij aanwezig te zijn.
Mail even naar info@win-spiration.nl voor een uitnodiging.

Jean-Pierre

Is die reclame nou echt noodzakelijk Frank?

Rob Mulder

Facebook Timeline, wat is er veranderd? Nieuwe opties & kansen beschreven. Gratis PSD Facebook template en cheat sheet! http://t.co/P11Q51Wy

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond