Deel dit artikel
-

Motomedia lanceert reclamenetwerk voor sport

Motomedia lanceert een tweede label voor de online adverteerdersmarkt, dit keer niet gespecialiseerd in auto’s maar in sport.

Sportivomedia is de naam van het nieuwe label. Vandaag, bij de lancering, bestaat het netwerk uit zes sites. De basis daarvan ligt in de samenwerking met autosite GPupdate. Die dateert van begin vorig jaar. “Zo kwam er toevallig een link tussen auto’s en sport”.

Jeroen Rutte vervolgt: “Met dat gegeven als vertrekpunt komen we nu tot Sportivomedia. Daar vallen nu sites onder van JHED Media: GPupdate, FCupdate, Wielerupdate, Sportupdate, Tennisupdate en Schaatsupdate.”

De sites van JHED Media die Sportivomedia exploiteert, hebben naar eigen zeggen een gezamenlijk bereik van twee miljoen unieke bezoekers.

Er worden ook gesprekken gevoerd met andere online uitgevers. “We gaan selectief te werken. Allereerst moet de content onderscheidend zijn. Het moet een inhoudelijke aanvulling zijn op het spectrum dat we nu bieden. Pas daarna kijken we naar het bereik.”

Sportivomedia bestaat formeel sinds het begin van dit jaar. Het werkte tot die tijd onder de radar.

Om verwarring met Motomedia te voorkomen, vallen beide labels onder een nieuwe overkoepelende naam: Mannenmedia.nl. Dat staat onder leiding van Rutte.

Motomedia verzorgt de exploitatie van verscheidene autosites, waarvan het bedrijf er een aantal deels of helemaal in eigendom heeft. Onder de dertien titels in dat netwerk vallen onder meer Autowereld.nl, Autoblog en Routenet. Alle autosites hebben bij ekaar een bereik van vier miljoen bezoekers.

“Wij kennen de auto- en sportmarkt het best en kunnen adverteerders daarom beter bedienen dan een ander netwerk.”

Mannenmedia werkt niet met automated trading, waaronder real time bidding. Het is nog niet duidelijk of en, zo ja, welke waarde die techniek kan betekenen voor de exploitant. “Daar is geen haast mee. We werken met CPM-tarieven en voor prominente posities op de pagina betaalt de adverteerder een premium prijs. We kunnen de kwaliteit op ons hele netwerk garanderen. We hebben veel gebruiksdata.”

Aangezien de samenwerking met JHED Media zich afgelopen jaar intensiveerde, lijkt het niet uitgesloten dat de exploitant op enig moment besluit om een belang in de uitgeverij te nemen. Marque Joosten, die de autosites bijna vijf jaar geleden begon, deed dat eerder.

Deel dit bericht

2 Reacties

Robert Kamphuis

Kijk aan, slimme stap van de heren want hier ligt nog wel ruimte (niche!) in de markt.
Ben benieuwd wanneer Marque z’n sportplannen en overname bekend maakt!

Jan

Geheel nieuw is het concept niet. Webads en Adfab hebben (en proberen) dit al enige tijd binnen hun eigen netwerk. Focus is redelijk uniek, kijk ook eens naar sports-ads.com. Succes!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond