MWC: Foursquare komt naar auto’s, brillen en landkaarten

De oprichter van Foursquare, Dennis Crowely, verwacht dat zijn dienst binnen afzienbare tijd   naar allerlei apparaten komt die geen telefoon of tablet zijn. De ‘internetbrillen‘ van Apple en Google liggen voor de hand.

“Alles wat we doen, komt neer op onze API. Check-ins geven ons gebruikersdata en inzicht in gedragingen, wij geven tips over waar je vervolgens heen kan gaan. Die informatie ontsluiten we via de API, die anderen steeds meer gebruiken.”

Dennis Crowley sprak zojuist op het Mobile World Congress over de toekomst van Foursquare. Die gaat volgens hem voorbij mobieltjes en inchecken voor de lol. “We moeten op alle landkaarten staan: in auto’s, in die slimme brillen van Apple en Google, skibrillen, heads up displays, noem maar op. Dat betekent ook dat we je tips gaan geven als je ín een winkel bent. Je zou elders een betere deal kunnen krijgen, bijvoorbeeld op Amazon of in een zaak verderop.”

In de ideale situatie grijpt een lid van Foursquare nooit meer naar zijn telefoon. “Je ziet veel mensen doorlopend naar hun schermpje kijken om informatie te krijgen over de echte wereld. Wij willen dat je enkel informatie toegestuurd krijgt, als die nuttig voor je kan zijn. Anders niet.”

Foursquare had eind vorig jaar vijftien miljoen gebruikers. Zij checkten afgelopen jaren anderhalf miljard keer in.

Crowley ging amper in op de diensten die zijn bedrijf ontwikkelt voor retailers die Foursquare gebruiken voor ‘real world analytics en marketing’.

Deel dit item

Reactie plaatsen