Deel dit artikel
-

Nieuwe Nederlandse profielensite

De nieuwe Nederlandse Profielensite Connected2friends gaat een poging doen om een positie te verwerven tussen sites als Hyves, CU2 en Sugababes. Onder meer door een koppeling met MSN-messenger wil de site zich onderscheiden. Emerce sprak met oprichter Roy Christiani.

Connected2friends is een idee van Christiani. De site is ontworpen door Ecreation, een bedrijf dat onder meer chatbots voor Marco Borsato, Big Brother en Ruud de Wild ontwikkelde.

In Nederland zijn er al verschillende profielensites met grote aantallen gebruikers. Ook MySpace komt waarschijnlijk met een Nederlandse versie van haar site. Hoe gaat Connected2friends zich onderscheiden?
"Wij zijn duidelijker dan Hyves. Verder is er een koppeling met MSN-messenger en kunnen gebruikers elkaars profiel beoordelen. Daarnaast is een belangrijk onderdeel dat gebruikers elkaar kunnen vinden op basis van interesses. Wie zich aanmeldt moet namelijk minimaal twee interesses doorgeven. Daarnaast gaan we in de toekomst de site uitbreiden met datingmogelijkheden."

Op welke doelgroep richt de site zich?
"Wij richten ons met name op de groep 13- tot 23-jarigen. Ik denk dat daar de grootste potentie zit. Ik ben gaan kijken welke leeftijden het best vertegenwoordigd zijn bij de concurrenten en dan zie je dat bij sites als Cu2 de 16/17-jarigen het meest actief zijn. Op Hyves liggen die verhoudingen trouwens anders."

Hoe ga je de site promoten?
"Sinds vandaag is een reclamespot te horen op radistation Juize.fm. Ook is er op de site van het station een banner van Connected2friends te zien. Dat is de belangrijkste promotie-uiting. Daarnaast zetten we banners op nog een aantal andere sites en gaan we flyers verspreiden op scholen."

Hoeveel leden verwacht je?
"Dat is moeilijk in te schatten. Ik denk dat we binnen twee maanden 10.000 leden kunnen hebben."

Hoe werkt de koppeling met MSN-messenger eigenlijk?
"Wie een profiel aanmaakt kan ook zijn msn-adres opgeven. Vervolgens zie je bij leden met een msn-adres een groen poppetje op hun profiel als ze aangemeld zijn bij messenger. Als je dubbelklikt op het poppetje kun je iemand meteen toevoegen aan je msn-lijst. Door een enkele keer te klikken kun je chatten."

In tegenstelling tot Hyves, CU2, MySpace of Sugababes kun je alleen profielen bekijken van leden als je zelf een profiel hebt aangemaakt en een inlogcode hebt. Het is dus niet mogelijk om een indruk te krijgen zónder zelf lid te zijn. Waarom is hiervoor gekozen?   
"Ecreation heeft de site op deze manier in elkaar gezet. We willen zo juist zo snel mogelijk een ledenbestand krijgen, omdat je een inlogcode nodig hebt om rond te kunnen kijken."

Deel dit bericht

33 Reacties

Mike

De site is vergelijkbaar met de tientallen profielensites waar wij tegenwoordig mee overspoeld worden. De genoemde opties zijn wel leuk.. maar zal binnen no time niet onderscheidend meer zijn. Immers het implementeren van de opties zal voor de concurenten niet problematisch zijn.  Connected2friends is niet innovatief genoeg om te kunnen concureren met reeds bestaande profielensites. Als casestudie is het wel interessant om de ontwikkeling van de site te volgen. De vraag is namelijk of Connected2friends zich een positie zal weten te verwerven, indien andere profielensites de genoemde opties op korte termijn ook zullen overnemen. Ik wens Connected2friends veel succes 😉

Blauw

Volgens mij is de markt voor online communities inmiddels wel verzadigd..

Maarten

Waarom is dit nieuws? Iedere week start wel ergens iemand een nieuwe social-networking site. Allemaal met zo'n generalistische insteek. Slow news day? Zet anders duidelijk "Advertorial" boven het artikel.

Chris

Tsjah, niks nieuws onder de zon. Er zijn zoveel profielen-sites die wel aan de 10k leden komen, maar dan stagneert het in de regel ook wel… ik zie trouwens geen enkele innovatie bij deze site. Iemand toevoegen op msn. Joepie! Dat hebben CU2 en al die anderen ook al tig jaar. Het enige verschil is misschien dat C2F zich als datingsite wil profieleren. Veel succes met al die 13-jarigen…

Marijn

Ach, voor iets goeds is altijd wel plaats op de markt denk ik. Maar dat is wel gelijk de crux: deze site ziet er toch wel zo ongelofelijk brak uit, dat kan nooit veel mensen gaan trekken. Ik zal wel weer een ontiegelijke nerd zijn dat ik vanaf mijn Linux bakje met Firefox zit te kijken en het zal ongetwijfeld er onder IE6 wel acceptabel uitzien, maar man man man. Valideren doet het natuurlijk ook niet, ze hebben formulieren in Flash gemaakt (WTF?), die achterlijk grote header neemt zowat je hele scherm in beslag op 1024 pixels, het staat vol met taalvauden… Die zgn. "onderscheidende" zaken boeien natuurlijk helemaal niet. Die MSN-koppelingen werken sowieso alleen als je IE gebruikt (iets soortgelijks kan bij CU2 al tijden, IE heeft geloof ik een ingebouwd msn:: protocol o.i.d. dus technisch gaat het ook al nergens over), zaken als profielen raten en zoeken op interesses kan ook bij zowat elke site al en duidelijker zijn dan Hyves is niet zo moeilijk ;) Kortom, het lijkt mij een site die veroordeeld is tot een bestaan in de marge. Maar goed, zelfs ik vergis mij wel eens.

Dennis

Weinig bijzonders, naar mijn mening. Zoeken op intresses kan in Hyves ook en bij Hyves kun je chatten via hun eigen chat programma'tje. En duidelijker zijn dan Hyves is toch ook een kwestie van eigen inzicht, ik kan prima mijn weg vinden wat dat betreft in Hyves.

Frans

Ook zeer storend dat je moet registreren voordat je profielen kunt bekijken. Da's toch juist het leuke van Hyves dat je kunt zoeken in de profielen waarbij je zelf aangeeft wat iemand mag zien. In denk dat deze site wel veel jonge kinderen aanspreekt…

Ben Dover

Ik wed een maandsalaris dat we na dit nieuwsbericht nooit meer iets van ze horen.

Hugo de Puta

Ik wens Roy veel succes de komende 2 weken en daarna veel sterkte met solliciteren, welkom bij de Hype 2.0 …

Bram Nijdoorn

Dit gaat weer helemaal nergens over.Waar is tegenwoordig de creativiteit gebleven? Hoe lang gaan we nog allang bestaande (en achterhaalde) concepten kopieren?

Chris

't Schijnt dat na C2F http://www.facepic.nl het helemaal gaat maken, echt helemaal 2007!

Jean-Marie

Ik ben benieuwd wat jullie gaan vinden van het concept van http://www.edacteur.com. Dit is niet zomaar een profielensite. Oke, de gebruikers krijgen na registratie een eigen opscheppagina (profielpagina met eigen foto's en tekst) en kunnen bestanden publiceren. Publiceren is ook verkopen tegen dropmunten. In 1 maand tijd zijn er al 100 mensen aangemeld, waaronder kinderen, ouderen, hbo, univ, …. De gebruikers kunnen ook kiezen om gratis de titel Edacteur of hoofdedacteur te dragen. Hiermee beloven (vrijblijvend) ze dat ze een x aantal artikelen per jaar gaan publiceren. Ze mogen zelf het onderwerp bepalen. Het concept met edacteuren, hoofdedacteuren, junior edacteuren, gastedacteuren, opscheppagina's, dropmunten, publicaties, waarderingen, ingebouwde fora en berichten op de opscheppagina's is uniek. Er worden echte artikelen als tekst, pdf docs gepubliceerd. Ook software, videos, foto in hoge resoluties zijn nu als tegen betaling met dropmunten te downloaden. Nieuwe gebruikers krijgen binnen24 uur gratis dropmunten om het systeem te kunnen testen. De site kent nog hier en daar kinderziektes maar deze worden heel snel opgepakt. De drempel is zo laag en er hangt een ongedwongen sfeer op de site. Chatten tussen gebruikers is mogelijk via de eigen opscheppagina's waar de publicaties van de gebruiker ook gebundeld zijn. Deze site gaat in de eerste jaren vooral de creatievelingen in tekst, beeld en software aanspreken. De massa gaat waarschijnlijk pas later komen als de 400 rubrieken goed gevuld zijn met bruikbare bestanden. Dit concept is misschien de toekomst.

JOE

Profielensite is in mijn ogen hetzelfde dan een community. Het gaat niet om de profielen maar om de interactie tussen de profielen. En dat is precies hetzelfde als een community. Raar dat er elk jaar weer een nieuwe term bedacht wordt.  CU2 wordt genoemd, Sugarbabes, MySpace en Hyves. Dat zijn ook communities die idd al een tijdje bestaan. Communities blijven, komen en gaan?. Interessanter is de vraag wat maakt een 'entertainment/fun-community' succesvol? Entertainment gerelateerde communities als deze zijn veel complexer als het gaat om beheer en ROI dan communities die zakelijk georiteerd zijn. De doelgroep die bovengenoemde communities bedient is veel springerig en stapt veel sneller over naar andere sites als 'het niet meer leuk is' of 'vriendjes zijn overgelopen'. De kids worden ouder, willen serieuzer genomen worden en hebben behoefte aan andere functionaliteiten. Als de community niet is berekend op de groei die een doelgroep (de members van de community) doormaakt en meegaat door zich continue aan te passen aan de wensen van de terugkerende leden is het logisch dat leden andere plekken op gaan zoeken. En de kids die na deze generatie volgen hebben ook andere wensen/behoeftes dan de groep die in de loop van de tijd is vertrokken.  Maurice de Hond heeft in 1997 CityOnline ontwikkeld en gelanceerd, vergelijkbaar met Hyves en Habbo Hotel. Het 14e Kippetje bestaat dit jaar 9 jaar en is daarmee Nederlands langst bestaande community, deze community is relatief klein en wordt bekostigd en beheerd door vrijwillige bijdrages (geld en inzet) van leden. De afgelopen 10 jaar zijn er diverse initiatieven geweest zoals Clubs.nl, The Zone / Wazzup (jongeren community VNU ? bestaat niet meer), Wereld.nl (community van OLM – bestaat niet meer) en ook internationaal zijn er communities gelanceerd die b.v. lijken op Second Life (www.worlds.net). Communities die gericht zijn op entertainment / fun / vermaak en interactie tussen leden onderling stimuleren, bieden leden vaak ook de mogelijkheid om content toe te voegen (tekst, beeld, geluid/muziek en videos). Deze functionaliteit maakt dit soort communities complex omdat als ze succesvol zijn het schoonhouden en beheren van een community dan een tijdrovende kostbare zaak is. Een zakelijke community zoals LinkedIn heeft dit probleem niet omdat het daar vooral gaat om zakelijke interactie, het uitwisselen van kennis of het vinden van de juiste contactpersoon. Verdienen aan leden die content toevoegen en interactie aangaan met elkaar is ook moeilijk. Overal kan men gratis content plaatsen, dus waarom zou men betalen voor het aanmaken van (ahum) een profiel, een plek in de community? Dus de inkomsten moeten voornamelijk uit advertenties komen. Niet slim/handig omdat succes dan essentieel is men dus veel beheer zal moeten uitvoeren (moderation en uitbouw). Ook heeft men het probleem dat leden niet van advertenties houden en niet zullen klikken als de advertentie voor de 2e, 3e of zoveelste keer getoond wordt. Advertenties werken vooral bij veel nieuwe bezoekers, niet bij veel herhaal bezoek!  Maar zoals Mike ook aangeeft is dit opnieuw een interessante casestudy voor mij omdat ik tot dusver nog geen succesvolle community gefocust op entertainment (niet seks! :)) ben tegengekomen (secondlife en myspace staan trouwens ook op het lijstje).

emanuel

Profielensites komen tegenwoordig als paddestoelen uit de grond. Daarnaast vind ik het nogal lachwekkend dat hier wordt vermeld dat het om een nieuwe profielensite gaat, terwijl het gewoon de zoveelste profielensite is. Connected2friends succes met jullie profielensite. Emanuelnamens http://www.funkybabes.nl

Dylan Valkenhoff

Euhm ja.. wat zal ik zeggen.. WEER iemand die denkt dat die met een site die die een "profielensite" noemt zijn huidige baan heeft opgezegd en het helemaal denkt te gaan maken.. Ten eerste Roy.. wij hebben een jaartje geleden nog zendtijd bij je ingekocht toen je nog voor 538 werkte.. 🙂 Jij zal wel gedacht hebben "wat hun kunnen, kan ik vast ook" .. Laat ik je 1 tip geven, schrijf vanaf nu je eigen teksten en als je iets kopieerd, doe het dan wel goed.. :) Hieronder staan de algemene voorwaarden van Connected2friends, welke exact gekopieerd zijn van Xseno.nl MAAR LET VOORAL OP ARTIKEL 5.4 ..  Hieronder zijn de Algemene Voorwaarden te lezen die betrekking hebben op Connected2friends.nl , hieraan zul je je dus moeten houden als je gebruik maakt van de website.  ARTIKEL 1: Toepasselijkheid Algemene voorwaarden1.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van de website http://www. Connected2friends.nl welke eigendom is van Connected2friends C.V. 1.2 Wanneer je minderjarig bent, zal je je ouders/verzorger(s) om toestemming moeten vragen voor je akkoord gaat met deze Algemene Voorwaarden. Wanneer je dingen uit onderstaande tekst niet begrijpt zullen zij deze aan je moeten uitleggen. ARTIKEL 2: Copyright2.1 Connected2friends.nl draagt geen rechten met betrekking tot haar website content over, die door de gebruiker gedownload of gebruikt wordt.  2.2 Niet geoorloofd gebruik of niet geoorloofd kopi?ren van website content of gebruikmaking van website content kan inbreuk van merk-, beeld-, auteursrechten- en andere beschermende rechten betekenen als ook inbreuk op civiel- en strafrechtelijke normen. Het is de gebruiker verboden, ieder website content (of ieder content, die via deze website beschikbaar wordt gemaakt) op een manier te gebruiken, die schending van merkrecht-, auteursrecht- of andere beschermende rechten constitueert. Connected2friends C.V. behoudt alle rechten met betrekking tot zo'n gebruik die niet is geoorloofd of in strijd is met deze voorwaarden. ARTIKEL 3: Merken3.1 Connected2friends C.V. is een geregistreerd Handelsmerk. Het beeldmerk en woordmerk behoren dus tot het eigendom van Connected2friends C.V. 3.2 Het gebruik van het Connected2friends C.V. merk (beeld- en woordmerk) is streng verboden (voor zover niet uitdrukkelijk door Connected2friends in schriftelijke vorm geoorloofd). ARTIKEL 4: Content van de website4.1 Connected2friends C.V. verbiedt opslaan van user content via deze website ('uploaden') of gebruikmaking daarvan, die Connected2friends C.V. naar haar eigen en exclusief oordeel als niet toelaatbaar of smakeloos kwalificeert. Onder dergelijke user content wordt onder andere begrepen mededelingen met onzedelijke, lasterlijke, seksistische, homofobe, kwaadsprekende, bedrieglijke, onfatsoenlijke, aanstoot gevende of beledigende inhoud, alsmede in etnisch of religieus opzicht gevoelige smaadschriften, verheerlijking van geweld, haat en wederrechtelijk gedrag, afbeeldingen van misbruik van kinderen, kinderpornografie of seksueel suggestieve afbeeldingen, reclame, enqu?tes of mededinging en ander materiaal, hetwelk civiel- of strafrechtelijke implicaties kan hebben. Na constatering van het bovengenoemde zal de desbetreffende gebruiker permanent geen toegang meer hebben tot de website. 4.2 Connected2friends C.V. behoudt het recht (maar neemt desbetreffend geen enkel verplichting over), toegang van de gebruiker tot de betreffende website content en/of content van de gebruiker te schrappen of te beperken en/of de betreffende user content aan de betreffende instanties van overheid en rechtspleging door te geven, wanneer upload van user content in strijd met deze voorwaarden (of andere toepasselijke bepalingen of voorwaarden) of andere bepalingen of wetten plaats vond of waarvan zo'n vermoeden bestaat, zonder dat hiervoor formele inleiding of bewijs van een dagvaarding, inleidend verzoekschrift of bezwaarschrift vereist was.  4.3 Connected2friends C.V. zal geen enkele verantwoording nemen voor foto's en andere content die op de profielpagina van de gebruiker worden geplaatst welke geen eigendom zijn van de gebruiker. 4.4 Alle content die door de gebruiker op zijn/haar profiel wordt aangeboden mag door Connected2friends C.V. bijvoorbeeld op iedere wijze worden gebruikt, gedistribueerd, bewerkt, vermenigvuldigd, verkocht, gereproduceerd en op alle mogelijke manieren openbaargemaakt. Hiervoor hoeft Xseno B.V. geen toestemming van de gebruiker te krijgen. 4.5 De gebruiker doet afstand van elke nader te vormen claim, (financi?le) vergoeding of enige vorm van compensatie naar aanleiding van het genoemde artikel 4.4. ARTIKEL 5: Rechten / verplichtingen gebruikers5.1 Alle vormen van spamming- of junk-e-mail, inclusief upload of overdracht van meervoudige, niet opgevraagde mededelingen aan verscheiden discussiegroepen, mailinglijsten en verdere activiteiten, die het zgn. spamming bevorderen zijn op deze website en via deze website verboden. Na constatering van het bovengenoemde zal de desbetreffende gebruiker een ??nmalige waarschuwing krijgen. Wordt de gebruiker nadien nog een keer betrapt op het bovengenoemde, dan zal deze permanent geen toegang meer hebben tot de website. 5.2 Connected2friends C.V. verbiedt de upload van computerprogramma's (waaronder autofreshers/mouseclickers etc), bestanden en ander gegevens materiaal, dat destructieve en onberekenbare kenmerken bevat zoals gemanipuleerde bestanden, "verstopte" bestanden (bijvoorbeeld: beelden, die zijn ge?ntegreerd in audio bestanden), worms, Trojaanse paarden of bots voor het scrollen, of voor verdere activiteiten, die de integriteit of het functioneren van de website of van online communicatie in het algemeen verstoren of kunnen verstoren. Na constatering van het bovengenoemde zal de desbetreffende gebruiker permanent geen toegang meer hebben tot de website. 5.3 De gebruiker is zowel voor de vertrouwelijkheid van zijn/haar wachtwoord en andere eventuele data zelf verantwoordelijk als ook voor alle activiteiten met betrekking tot zijn/haar profiel. Eventueel onbevoegd gebruik van het profiel of andere overtredingen van bepalingen omtrent de veiligheid moet Connected2friends C.V. direct worden medegedeeld. Je registratie respectievelijk je abonnement is gebonden aan jou als persoon, je bent niet bevoegd je wachtwoord tegenover andere personen openbaar te maken of ter beschikking te stellen. Connected2friends C.V. kan hier op geen enkele manier aansprakelijk voor worden gesteld. 5.4 Xseno.nl is alleen bestemd voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik door de gebruiker en de gebruiker gaat ermee akkoord Connected2friends C.V. te gebruiken op een wettelijk toegestane manier. 5.5 De gebruiker vrijwaart Connected2friends C.V. van alle verlies, aansprakelijkheid, schade en kosten die mogelijk door het gebruik van een dienst of een bezoek aan de website zijn ontstaan, ongeacht uitspraken van Rechtbanken of overige competente rechtspraak, inclusief: (a) aanspraken door derde partijen met betrekking tot jouw misbruik van de dienst, zij het aanstootgevend, pornografisch, racistisch, of anderzijds onwetmatig gebruik van de dienst; (b) claims van een derde partij met betrekking tot het in conflict zijn van jouw gebruik van de dienst met een copyright of ander intellectueel eigendomsrecht van willekeurig welke natuur; (c) boetes en straffen die worden opgelegd door regulerende en adviserende instanties en autoriteiten, alsmede handelsorganisaties, met betrekking tot het gebruik van de dienst door jou. 5.6 Op Connected2friends C.V. mag je maximaal 1 profiel aanmaken en dien je een duidelijke persoonsfoto van jezelf te gebruiken op het profiel. 5.7 Aangezien de teksten en foto's zelf door de gebruikers online worden gezet zonder tussenkomst van Connected2friends C.V. kan zij niet garanderen dat deze op waarheid berusten. Teksten en foto's van de gebruikers zullen steekproefsgewijs gecontroleerd worden. Xseno B.V. kan op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor het plaatsen van fake foto's van gebruikers.  5.8 Connected2friends C.V. ?behoudt zich het recht een profiel zonder geldige reden te kunnen verwijderen van de site. 5.9 Connected2friends C.V. ?kan op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor websites diegelinkt staan op een gebruikers profiel Connected2friends C.V. is dus niet verantwoordelijk voor de inhoud hiervan. De profielen van de gebruikers zullen steekproefsgewijs gecontroleerd worden. ARTIKEL 6: Privacy beleid6.1 Connected2friends C.V. respecteert de privacy van haar gebruikers en bezoekers op deze website. Het privacy beleid verklaart wie we zijn, welke informatie wij kunnen verzamelen en bewaren en hoe wij de informatie gebruiken.  6.2 Om ervoor zorg te dragen dat Connected2friends C.V. correct met jouw persoonlijke gegevens omgaat zijn wij geregistreerd bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Deze houdt toezicht op de naleving van wetten die het gebruik van persoonsgegevens regelen. 6.3 Connected2friends C.V. zal met alle redelijke inspanning; verlies, onbevoegde toegang, vernietiging, gebruik, modificatie of openbaarmaking van informatie die jij aan ons hebt verstrekt trachten te voorkomen. 6.4 Connected2friends C.V. kan gebruik maken van geavanceerde ad-management software om doelgericht advertenties, advertorials, sponsoring en andere vormen van commerci?le boodschappen te kunnen versturen. Er zal geen inbreuk worden gepleegd op de privacy van de gebruiker. De software kan wel cookies plaatsen. Cookies zijn kleine tekstbestanden die worden opgeslagen op de harde schijf of in het geheugen van je computer. Cookies worden gebruikt om te registreren welke advertentie je te zien krijgt, om te registreren hoe vaak een advertentie wordt vertoond en om anonieme gebruikersprofielen te registeren. Wij verzekeren je dat er geen persoonlijke gegevens als naam, e-mail, adres e.d. aan de cookies worden ontleend. Cookies kunnen je computer of de bestanden die op je computer staan niet beschadigen. ARTIKEL 7: Disclaimer7.1 Om gebruik te maken van Connected2friends.nl is een mobiele telefoon noodzakelijk. Connected2friends C.V. is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de kosten die op het gebied van telecommunicatie aan je in rekening worden gebracht. 7.2 Met uitzondering van persoonsgegevens, die de gebruiker voor registratie en/of opening van een account doorgeeft, of (indien van toepassing) van persoonlijk informatie met betrekking tot andere natuurlijke personen die de gebruiker bekend zijn verbiedt Connected2friends C.V. de upload van ieder user content, waarin persoonlijke of vertrouwelijke (priv?) informatie met betrekking tot een natuurlijk persoon of rechtspersoon bekend worden gemaakt, met inbegrip van telefoonnummers, emailadressen of concrete adressen, bank- en girogegevens van user, wachtwoorden en overige informatie van financi?le aard. 7.3 Voor het geval dat persoonlijke informatie met betrekking tot een natuurlijk persoon of beelden van zo'n natuurlijk persoon van een gebruiker ten behoeve van opname in een fotoalbum (of voor dergelijke doeleinden) wordt geupload, verzekert de gebruiker, dat zo'n persoon (het datasubject) toestemming tot zo'n overdracht heeft gegeven, de daarmee verband houdende verwerking van gegevens en een gebruikmaking van zo'n user content zoals in deze voorwaarden geregeld. 7.4 Connected2friends C.V. geeft geen garantie dat de content van de website en de software en andere op de website beschikbare diensten foutloos zijn en dat de Service niet onderbroken zal worden ARTIKEL 8: Wijzigingen aan de website en van deze voorwaarden8.1 Connected2friends C.V. kan te allen tijde met of zonder aanzegging verbeteringen en/of wijzigingen aan de Algemene Voorwaarden, prijzen en/of verdere website content doorvoeren. 8.2 Connected2friends C.V. kan wijzigingen van deze voorwaarden (of andere content van de website) door een betreffende beschrijving op haar website of via ander communicatiewegen bekendmaken. Het is derhalve raadzaam, de website en de onderhavige voorwaarden van tijd tot tijd te controleren. ARTIKEL 9: Toepasselijk recht9.1 Op deze Algemene Voorwaarden en het gebruik van de websites, is Nederlandsrecht van toepassing.  9.2 Indien het tussen partijen tot een geschil komt, zal de Rechtbank te 's-Gravenhagebevoegd zijn van dit geschil kennis te nemen. Artikel 10: Overmacht 13.1 Connected2friends.C.V. is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt mede verstaan een niet toerekenbare tekortkoming van toeleveranciers en/of andere derden waarvan Connected2friends.C.V.? gebruik maakt. 14.2 Connected2friends C.V. is te allen tijde gerechtigd haar prijzen en tarieven te wijzigen. Tenzij schriftelijk uitdrukkelijk is overeengekomen dat prijzen en tarieven voor een bepaalde periode gelden, gaan de aangekondigde prijswijzigingen voor de maandelijkse en anderszins periodiek verschuldigde bedragen 1 (??n) maand na de bekendmaking daarvan in. De wijziging zal bekend worden gemaakt via Connected2friends C.V. Kortom.. succes met je site maar schrijf vanaf nu je eigen teksten.. Gr. Dylan namens http://www.xseno.nl

mijnip.com

@Dylan: Zie ook artikel 4.4 en artikel 5.7 Dit is nu een typisch voorbeeld van een initiatief dat er niet toe doet. Er is echt niets vernieuwends aan. Ook de zogenaamde "koppeling met msn" is niets innovatiefs maar een truukje dat al tijden lang op vele websites wordt gebruikt.

Emanuel

Best kansloos om de algemene voorwaardes van een ander profielensite te jatten.  Lijkt me niet echt een goed start voor een profielensite.

Marijn

@Dylan & Mijnip.com: hehehe… maar is het nou wel zo slim hem zijn eigen teksten te laten schrijven? Ik citeer van de homepage: "Alleerst moet je de Msn Messenger geschikt maken dit doe je door de Msn Messenger te open, vervolgens klik je bovenaan op Extra kies vervolgens voor Opties en klik op Privacy, je ziet hier een blokje staan met de tekst er achter: alleen geaccepteerde personen kunnen kunnen mijn status zien en mij berichten sturen hier moet geen vinkje voor staan ( het hokje moet dus leeg zijn ) klik nu op toepassen en vervolgens op oke, je messenger is nu geschikt voor Connected2friends. Als je gebruik wil maken van deze koppeling zijn er een paar velden die je moet invullen, klik eerst op de knop wijzig je profiel hier vind je onder contact info een lege balk waar Msn en Email bovenstaan vul deze beide in, vergeet niet onderaan de pagina op opslaan te klikken.Ga vervolgens naar Profiel instellingen vul hier je email adres in, en maak vervolgens de keus of iedereen dit mag zien of alleen je vrienden, dit bepaald tevens wie er kan zien of je online bent. Je profiel is nu klaar om gebruik te maken van Msn Messenger, als je nu ingelogd bent en je bent ook aangemeld op je Msn Messenger zal je naast je profiel op Connected2friends.nl een groen Msn poppetje zien staan dit betekent dat je online bent.Door dubbel te klikken op het Msn poppetje als die groen is open je automatisch een Msn chat venster en kun je dus Chatten, Webcammen en gebruik maken van alle andere mogelijkheden die Msn Messenger biedt." Roy heeft kennelijk nog nooit gehoord van dingen als interpunctie en het kofschip… geeft niks, we kunnen niet allemaal schrijver zijn, maar laat het dan doen door iemand die er *wel* verstand van heeft. Nog even los van het feit dat-ie vrolijk adviseert een beveiligingsinstelling van MSN uit te zetten… (ik weet het, het is geen feest om te lezen, maar dit staat gelukkig al in de 1e alinea :))

Peter

Een 13 in een dozijn concept. Geen USP's, daardoor is het al heel moeilijk om een start te maken omdat een communitysite zonder een groot netwerk van gebruikers waardeloos is, je moet dan echt iets onderscheidends te bieden hebben. Over de marketing lijkt ook niet nagedacht te zijn, als ik het zo lees is de marketingaanpak uit de losse pols geschud zonder doelstellingen en strategie.  Als je iets doet, doe het dan goed, dit is niets nieuws onder de zon.

fred hilo

Kijk dit is tenminste weer eens wat anders, dit vond ik vandaag op de ANP nieuwssite. Lancering van jongerenportal: "www.whoozz.com" Vandaag lanceert Whoozz.com B.V. haar nieuwe portal http://www.whoozz.com : "de doelgroep van de portal is de jeugd van 15-24 jaar". Whoozz.com B.V. (hierna: Whoozz) biedt diensten op het gebied van entertainment en communicatie aan. Om de portal onder de doelgroep bekend te maken zet Whoozz haar stretched Hummer limousine in. Dit 9,5 meter lange gevaarte gaat samen met het promotieteam door geheel Nederland toeren. Doelstelling WhoozzDe doelstelling van Whoozz is het aanbieden van een allround portal voor de jeugd in Nederland. Whoozz biedt communicatie, entertainment en informatie centraal op n locatie aan. Het concept is gebaseerd op gratis lidmaatschap: na een korte registratie kan de gebruiker deelnemen aan alle activiteiten, zoals het uploaden van filmpjes en foto's. Social NetworkingBij Whoozz kun je op verschillende manieren met elkaar in contact komen. Je kunt bijvoorbeeld een profiel aanmaken en daarmee vrienden werven. In de community kun je reageren op forumberichten, een blog starten of deelnemen aan een groep. Binnenkort wordt hier een chat functionaliteit aan toegevoegd. NieuwsIn deze sectie kan de gebruiker dagelijks over de meest uiteenlopende onderwerpen nieuwsberichten lezen. Daarnaast kunnen nieuwsfeiten ook door middel van streaming video bekeken worden. Leden kunnen tevens zelf nieuws (laten) plaatsen.Entertainment: Vids, Pics, Games, Movies, Music, Mobile Gadgets Whoozz biedt online entertainment aan in de vorm van leuke filmpjes, grappige foto's en movie trailers. De bezoekers kunnen de (p)reviews van het Whoozz Gaming team raadplegen, games downloaden om direct te spelen en volledige games kopen. In de muzieksectie kun je tegen een geringe vergoeding muziektracks en – albums legaal downloaden. Kopen & VerkopenElk lid kan zijn of haar spulletjes te koop aanbieden, een oproep voor een gezocht product plaatsen en reageren op de advertenties in het gedeelte Buy & Sell. Ontstaan WhoozzDirecteur Gerard Zondervan: "Mijn kinderen gebruiken internet zeer regelmatig en zij bevinden zich in de doelgroep waarop Whoozz zich richt. Een portal waar je terecht kunt voor al deze diensten was voor deze leeftijdsgroep nog niet beschikbaar. Ik besloot een nieuwe B.V. op te richten en er een te bouwen, Whoozz is hiervan het resultaat. Wij denken met dit product de doelgroep exact te voorzien in wat hen bezig houdt." De Mensen Achter WhoozzDe portal wordt continu doorontwikkeld op het gebied van design, content, functionaliteit en gebruikersvriendelijkheid. "Internet is een razend snel medium en wij blijven uiteraard inspringen op de wensen van onze doelgroep. Het Whoozz team breidt zich uit en is altijd op zoek naar nieuw talent.", aldus de woordvoerster. De directeur is behalve van Whoozz.com B.V. eigenaar van een groep van succesvolle internationale bedrijven.

JOE

@Fred – wat is er nieuw aan dan? Leuk initiatief, leuke promotie zo via een reactie in de Emerce…maar waar zitten de business drivers? Hoe geld te verdienen als de kids gratis lid kunnen worden en content kunnen toevoegen… De advertenties betaald maken werkt niet want ergens anders kan men gratis adverteren en uitsluitend geld binnenhalen via advertentieinkomsten zie ik niet gebeuren gezien de complexiteit van een jongeren community.

Mike

Deze stond vandaag in de Cache  " Whoozz Genomineerd voor Verwijdering ! " Lees meer hierover op: http://209.85.135.104/search?q=cache:4ah4FwoqsUEJ:nl.wikipedia.org/wiki/Whoozz+Gerard+Zondervan&hl=nl&ct=clnk&cd=5  Over promoten gesproken….. @Joe Je hebt gelijk .. evenals C2F heeft Whoozz niks nieuws te bieden. Beiden interessant als casestudies.. hoewel.. het eindresultaat valt eigenlijk al te voorspellen, en daarvoor hoef je echt geen profeet te zijn… beiden gedoemd te mislukken… de een wat later dan de ander door aanwezigheid van durfkapitaal.

redbeast25

Connected2friends blijft gratis ! In tegenstelling tot het persbericht blijft Connected2friends gratis.Dit houdt in dat je dus vrijblijvend een profiel kunt aanmaken.

nico ter velden

Mike en Joe, Ik deel jullie mening niet wat betreft Whoozz, deze nieuwkomer biedt aanzienlijk meer dan bijv C2F daar dit alleen een profielsite betreft terwijl de ander een all-in portal is of eigenlijk een combinatie hyves,nu.nl,youtube,retecool,gamez etc. Verder zit er volgens het persbericht genoeg geld achter (lees lange adem) dus ik geef ze best een goede kans om een blijvertje te zijn, echter de tijd zal het leren.Vergeet ook niet dat Hyves ook nog nooit winst heeft gemaakt en dagelijks nog steeds groeit.

Chris

@Nico Whoozz is een rare site met een vaag verhaal dat voor geen meter klopt. Ze zijn niet nieuw, kijk maar naar de datum van aanmelding van bijvoorbeeld het 'populairste profiel'. Dat is 2 mei 2006. Het nieuwste profiel heeft id 340, dus dat is toch al snel 1,2 aanmelding per dag. Een echt succesnummer dus 🙂

Mike

@Nico Whoozz heeft een "all in one" constructie, en onderscheidt zich zoals je ook aangaf, daarmee van C2F. De vraag is of hun constructie cq concept vernieuwend is om op langer termijn te kunnen overleven.. de tijd zal het leren.. daar heb je gelijk in. Wat maakt een profielensite ( C2F ) of een portal ( Whoozz ) zo vernieuwend …. een msn koppeling met dating mogelijkheid of een alles onder 1 dak van hetzelfde ? Is het verstandig om een " zgn nieuwe site " ondermeer te promoten via Wikipedia? of via een site als Emerce .. en daarmee allerlei mogelijke reacties op de koop toe nemen. Een zoekopdracht levert immers ook resultaten die in de cache voor onbepaalde tijd opgeslagen zijn. Goede marketing is een noodzaak en niet iets wat je zomaar erbij doet. Als je al helemaal niks nieuws te bieden hebt.. dan Moet je juist jouw marketing 200% benutten… en dat doe je niet via Emerce of Wikipedia. Mijn advies aan C2F en Whoozz is naast een slimme ( en verantwoorde )marketing ) .. een onderscheidend element in het concept aan te brengen.. en dat hoeft niet eens spectaculair te zijn.. zelfs het meest onbenullige kan vernieuwend zijn… en daarmee ga je " de boer " op. Na alle kritiek wil ik C2F en Whoozz veel succes wensen.. want kritiek leveren kunnen we allemaal.. maar voor ondernemen is lef nodig en dat hebben beiden getoond.. nu het innovatieve nog.. 😉  

Frank

Beste Doemdenkers, gelukkig bestaat er ook maar 1 succesvolle groenteboer…. C2F veel succes!

roy

Beste Frank en Mike, Bedankt voor jullie positieve reactie, goed om te horen dat er ook mensen zijn die positief kunnen denken. Met vriendelijke groet, Roy ChristianiConnected2friends.nl

Steven

Het gaat er niet zo zeer om welke USP's het zijn, maar welke profielen site is nou het beste. Een die simpelweg de doelstelling heeft "another one" te zijn: bye bye. Neem http://www.almere4you.nl: gemaakt voor almere. Lokaal een groot succes en de site draait winst. Wat verder ook jammer is is dat er weinig vernieuwing op veel van dit soort sites te zien is (bij de nieuwe heb ik het dan over) terwijl de huidige koplopers al heel veel innoverende functies hebben. Maak bijv. goed gebruik van ajax e.d. zie je ook niet veel. En vooral een snelle site is erg belangrijk, simpel en geen gezanik. succes er mee maar ik zou toch iets meer innovatie willen zien.

Ronal van Gefferen

Ik volg nu al een tijdje dat Whoozz.com en moet zeggen dat ik er steeds vaker kom om bijvoorbeeld het nieuws te kijken, filmpjes en ze hebben een geweldig forum.Nu wil ik niet zeggen dat zij zaligmakend zijn, echter op het forum kun je zien hoeveel geregistreerde leden zij hebben en dat is nu 9047 leden en dat is toch zo'n 1000 leden per maand.Wanneer ik naar het aantal pageviews kijk is dat bijna 2.9 miljoen per maand, dus dan blijkt toch wel degelijk dat een nieuwe site succesvol kan worden, en daarbij kom ik op allerlei dansfestijnen steeds vaker het Whoozz promoteam tegen met hun mega Hummer. 

Steven

Een hummer, promoteam en dan 9000 leden? Valt me eerlijk gezegt tegen. ALs je kijkt dat almere4you.nl in 1.5 jaar 30.000 leden gewerft heeft zonder hummer… en dat alleen in Almere. 9000 leden is leuk maar als je echt zo succesvol wilt zijn om 'een plek tussen hyves, sugarbabes en cu2' te werven moet je toch meer uit de kast halen. 9000 leden en het aangeven van een forse groei en te willen investeren is opzich wel genoeg om het op een samenwerking met een grotere partner te gooien. My word of advice.

Henk Angenant

Ik was het weekend op de 100% tuning beurs in Ahoy en zag daar ook de Whoozz Hummer met hun prooteam waarvan de babes als sexy agentes waren verkleed en waarmee je op de foto kon.Ook gaven zij een soort bekeuring uit waarmee je een prijs kon winnen, ik zie dat Ronald in zijn mail van 4 oktober 9047 leden vermeld, het is nu 16 oktober en zie de meter inmiddels op 10025 staan dat is 1000 leden in 12 dagen, gaat dus wel lukken en ik ga graag met hun polite agentes op stap.

hyvesgek

ze moeten gewoon hyves weer terugbrengen zoals het was.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond