Deel dit artikel
-

Online verkopen nog klein lichtpuntje voor MediaMarkt

MediaMarkt en Saturn boekten afgelopen kwartaal geen groei. De omzetontwikkeling neigt zelfs heel licht naar negatief. Het enige dat de krimp nog tegenhoudt, is de groei van de online resultaten.

De online verkopen van Media-Saturn stegen in het derde kwartaal namelijk met zeventig procent. Eigenaar Metro Group wijst de twee belangrijkste online fundamenten aan: Redcoon en de multichannelstrategie.

Dat laatste houdt in, dat klanten online bestellen maar hun items zelf in de winkel komen halen. Een online purist zou kunnen twijfelen aan welk kanaal die omzet wordt toegeschreven.

Financiële details over de online verrichtingen houden de Duitsers voor zich, maar het verkooptotaal moet rond de 270 miljoen euro liggen. Een jaar geleden bedroeg de kwartaalomzet namelijk 158 miljoen. Toen was er sprake van zestig procent groei, nu zeventig procent.

Het online kanaal draagt omgerekend voor 5,6 procent bij aan het totaal.

Media-Saturn als geheel noteerde een omzet van 4,8 miljard euro, 0,1 procent minder dan een jaar geleden. De daling wordt grotendeels toegeschreven aan de tegenvallende resultaten in het oosten en zuiden van Europa.

Foto: Marja van Bochove (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Dirkjan Vis

Bron is nu dus 100% Duitsland en niet Media Markt Nederland? In ons land gaat er namelijk ook online nog het een en ander mis bij deze speler. Verwacht hier komende week een update over te publiceren.

Erwin Boogert

Deze cijfers gaan over MediaMarkt en Saturn internationaal.

Ben benieuwd naar je bericht.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond