Deel dit artikel
-

Philips voegt Healthcare en Consumer Lifestyle samen

Philips gaat zijn divisies Healthcare en Consumer Lifestyle samenvoegen om zo nieuwe producten te ontwikkelen en professionele gezondheidstoepassingen uit te werken voor de consumentenmarkt. Dat maakte het bedrijf vanochtend bekend.

De HealthTech divisie zal zich richten op onder meer informatica, diagnostiek en gezondheidszorg thuis. Die markt zou 100 miljard euro groot zijn.

Overigens wordt ook de lichtdivisie versterkt, waarbij de nadruk zal liggen op oplossingen. Philips Lumileds (LED componenten) en autoverlichting worden ondergebracht in een apart bedrijf. Philips wil zestig van de aandelen in deze twee te integreren onderdelen verkopen aan een private investeerder.

Elke divisie krijgt een slanke managementstructuur, waarmee 100 miljoen euro kan worden bespaard in 2015 en 200 miljoen in 2016. Over banenverlies wordt niet direct gesproken.  De onderdelen die worden samengevoegd hadden vorig jaar een omzet van vijftien miljard euro, bij de lichtdivisie gaat het om zeven miljard euro.

Analisten hadden al rekening gehouden met nieuwe kostenbesparingen die nodig zijn om de marge- en groeidoelstellingen voor 2016 in het vizier te blijven houden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond