Deel dit artikel
-

PostNL: Van 300 naar 3.000 pakketpunten

Het aantal pakketpunten van PostNL groeit komende jaren van 300 naar 3.000. De verzender wil meer posities verwerven op drukke retaillocaties, zoals het nu ook bij Gamma en Karwei heeft.

Dat zegt een woordvoerster tegen Emerce in reactie op het nieuws van gisteren dat PostNL zestig procent van zijn servicepunten wil sluiten. Daarvoor moet eerst een nieuwe wet worden aangenomen. Het aantal servicepunten zal dan van 2.500 tot iets boven de 1.000 worden teruggebracht.

Consumenten zijn afgelopen jaren minder briefpost gaan versturen, maar door de opkomst van e-commerce is het aantal pakketverzendingen juist toegenomen. Daar wil het postbedrijf beter in kunnen voorzien. Daarom zal het aantal pakketpunten worden vertienvoudigd.

Begin dit jaar werden 300 winkels van Intergamma, waar Gamma en Karwei toe behoren, onderdeel van het logistieke netwerk van PostNL. Winkelend publiek kan daar pakketjes halen en brengen voor verzending. Het postbedrijf beoogt meer van dit soort overeenkomsten te sluiten met retailketens om de online shoppende consument beter te kunnen voorzien in diens logistieke behoeftes.

Retailers profiteren van deze constructie in het feit dat ze meer verkeer in hun winkels kunnen verwachten en meer spontane aankopen.

Of en met welke ketens hierover wordt gesproken, kon de woordvoerster niet aangeven.

Afgelopen maand werd bekend dat PostNL de eerste experimentele stappen zet op het gebied van same day deliveries en de bezorging van verswaren.

Deel dit bericht

1 Reactie

Valli

op winkelcentrum City Plaza in Nieuwegein heb je 4 postnl servicepunten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond