Deel dit artikel
-

Sanoma neemt belang in Scoupy

De investeringstak van uitgeverij Sanoma neemt een belang in Scoupy, een mobiele app voor kortingsbonnen.

Hoeveel Sanoma Ventures investeert, maakt het niet bekend. Evenmin hoe groot zijn belang is.

Scoupy, een Nederlands initiatief, biedt een op gps-gebaseerde app die twee hippe verschijnselen combineert: couponing en mobiel. Op basis van iemands locatie toont de app of en, zo ja welke, kortingsbonnen in de buurt beschikbaar zijn.

PostNL nam vorige maand via dochter Netwerk VSP ook een belang in Scoupy. Het betrof een minderheidsbelang.

De app is rond de 150.000 keer gedownload en bevat naar eigen zeggen drieduizend acties op vijftienhonderd locaties.

Valentijn Bras, een van de oprichters van Scoupy: “De eerdere stap met PostNL was met name gericht op het aansluiten van zo veel mogelijk interessante aanbieders. De samenwerking met Sanoma stelt ons nu ook in staat om de Nederlandse consument zeer breed te bereiken.”

Dit is voor Sanoma Ventures de tweede investering. In september stapte Herman Kienhuis voor zijn werkgever in Vault79.

Deel dit bericht

1 Reactie

Gijs Vroom

Herman Kienhuis is om 11:05 uur te gast op EDAY in de VC’s DOME aanstaande 25 oktober in Rotterdam. Meer weten over deze investering? Vraag het hem op EDAY! Zie http://www.emerceeday.nl.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond