Deel dit artikel
-

Steeds meer 3D-tv’s verkocht, content blijft achter

3D-televisie dood? Er is weinig van te merken. Consumenten kopen steeds meer 3D-televisies. Het aantal stijgt naar 157,7 miljoen in 2017, tegen 59,3 miljoen nu, becijfert Futuresource Consulting.

In 2017 zal 58 procent van alle televisies 3D-weergave ondersteunen, een stijging van achttien procent ten opzichte van 2012. Maar, zo moet analist Sam Leech meteen toegeven, het aanbod van 3D-programma’s blijft achter. Leech verwacht dat 3D-content vaker via VOD (video on demand) en premiumdiensten zal worden aangeboden.

Recentelijk hebben BSkyB en Virgin Media toch weer laten weten verder te experimenteren met 3D-aanbod, terwijl de BBC zijn 3D-programmering juist heeft opgeschort. De Amerikaanse sportzender ESPN heeft 3D eveneens een halt toegeroepen, evenals het Franse Canal Plus. Het Australische Foxtel (onderdeel van News Corp) heeft zijn 3D-kanaal opgedoekt.

Vooralsnog lijken contentaanbieders meer geïnteresseerd in 4K-initiatieven, oftewel content met vier keer de resolutie van HDTV.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond