Deel dit artikel
-

Twitter krijgt Nederlands verkoopkantoor

Twitter opent een Nederlandse dependance om advertenties aan Nederlandse bedrijven te verkopen. Dat meldt de Britse manager Tony Wang in een gesprek met Nu.nl.

Na het Europese hoofdkantoor in Londen en een bijkantoor in Dublin zijn de afdelingen in Amsterdam, Parijs en Madrid de volgende stap in de uitbreiding van het bedrijf in Europa.

Op dit moment vinden sollicitatiegesprekken plaats. Volgens het overzicht van banen blijkt dat het in Nederland om een zeer bescheiden operatie gaat. Er worden voor het Amsterdamse kantoor een account executive en een account manager gezocht. De eerste moet reeds een netwerk hebben van belangrijke merken. Vanuit Dublin wordt de Nederlandse markt blijkbaar ook nog steeds bediend. Daar is een verkooppositie voor de Nederlandse markt beschikbaar.

De advertentieverkoop heeft volgens Wang vooral betrekking op gesponsorde tweets, waarvoor tot nu toe een premium tarief moet worden betaald.

Ook kunnen volgens Wang tweets worden getoond aan mensen die het account van een merk niet volgen, maar waarvan het algoritme van Twitter denkt dat ze wel interesse in een product hebben.

Twitter heeft in Nederland 3 miljoen gebruikers.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond