Deel dit artikel
-

Vakantieveilingen.nl wil Europa veroveren

Het Nederlandse Vakantieveilingen.nl, wil de markt buiten Nederland veroveren. Het bedrijf achter de veilingsite, Emesa, heeft in eerste instantie de zinnen gezet op Duitsland en Groot-Brittannië.

Emesa veilt online vakanties, arrangementen en evenementen. Geen vliegtickets, deze zijn voor deze vorm van verkoop niet rendabel. De structuur van de leisure sector is in de twee buurlanden vergelijkbaar met die in Nederland. Omdat er nog geen vergelijkbare websites actief zijn, ziet Emesa hier kans het veilingconcept te lanceren. Op Vakantieveilingen.nl kunnen aanbieders producten en diensten veilen. Er bestaan wel andere veilingsites, maar weinig die dit model voeren in deze branche.

"Er zijn vergelijkbare sites, maar dat zijn in de regel partijen die met kortingsacties komen. Er zijn geen martkverticals die veiling als concept gebruiken", aldus Marc Muller, CEO van Emesa.

Daarnaast laat Muller weten te kijken naar Scandinavië en Zuid-Europa. "Maar vooral in Zuid-Europa moeten we nog het koopgedrag onderzoeken. We denken dat dat wezenlijk anders is dan het koopgedrag in Nederland." In eerste instantie wordt er een sales- en marketingafdeling opgezet in Duitsland en Groot-Brittannië.

Mogelijk wordt in een later stadium het andere label van Emesa Actie van de dag in het buitenland opgezet. "Maar dat is nog toekomstmuziek."

Muller laat weten hard te groeien. Begin dit jaar is het bedrijf begonnen met offline adverteren. "Dat is bewust geweest. En het helpt bij de spontane naamsbekendheid." Op dit moment zijn er tussen de 150.000 en 200.000 dagelijkse unieke bezoekers, een verdrievoudiging van het aantal bezoekers begin dit jaar. De aanbieder op de site wordt aangetrokken door dit bereik, waar tot het laatste moment nog stoelen, kamers, of kaartjes afgezet kunnen worden.

Op termijn moet het veilingwerk meer geautomatiseerd worden. Dat wat nu nog handmatig gebeurt, moet na automatisering een scherpere prijsvorming geven. Op dit moment zijn er 3.000 veilingen per dag, dat moeten er 15.000 worden.

Naast Vakantieveilingen, zit Emesa ook achter de vergelijkingswebsite voor vakanties, Inpakken en Wegwezen. De omzet moet dit jaar uitkomen op 40 miljoen euro, een verdubbeling van de omzet in 2009. In de komende vijf jaar moet er zelfs sprake zijn van een vervijfvoudiging van de veilingomzet.

Meer dan 75.000 consumenten wisten in augustus de hand te leggen op een product of dienst op de online veiling. De veiling, waarbij bieden gratis is, start bij 0 euro. Er moet minimaal 1 euro geboden worden.

Deel dit bericht

2 Reacties

jan

@Redactie, dit artikel lijkt wel heel erg op dat van uit het Parool van zaterdag. En hoeveel van de 3000 veilingen per dag zijn er daadwerkelijk vakantieveilingen? Zijn het niet toevallig voor het overgrote deel musicalkaartjes en dagjes massagesalon oid? En even Googlen en je komt ook nogal wat negatieve ervaringen tegen in verschillende fora. Begrijp me niet verkeerd, ik gun ze al het goede en vind het een mooi concept, maar een beetje hoor en wederhoor kan geen kwaad toch?

Wychert

Een conversie percentage van 1,5 tot 2% vind ik ook niet echt indrukwekkend…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond