Deel dit artikel
-

Visuele PayPal voor omnichannel-toepassingen

Het in Amsterdam gevestigde Amerikaanse bedrijf Cognizant heeft onder de noemer Truzign een mobiele betalingsmethode ontwikkeld die voor een groot aantal toepassingen in te zetten is: van webwinkel tot fysieke winkels. Cognizant demonstreerde zijn vinding gisteren op het Betaalcongres in Houten.

De QR-code dood? Niet voor Cognizant, dat nog altijd grote voordelen ziet in de visuele code. In feite hoeft de consument alleen maar de Truzign-app (iOS en Android) op zijn mobiele telefoon te installeren om een beveiligde transactie te voltooien. Meer dan een PIN-code hoeft niet te worden ingevoerd.

Truzign is een soort visuele PayPal. De gebruiker moet eerst zijn bankrekening aan de app koppelen, en ook kan op deze wijze zijn identiteit worden vastgesteld. Voor betalingen hoeven online of aan de kassa van de winkel geen gegevens te worden ingevoerd, Truzign verzorgt de betaling achter de schermen. Op deze manier moet het ook mogelijk worden om de leeftijd te controleren, bijvoorbeeld voor de aankoop van alcohol. Reden waarom bijvoorbeeld wordt samengewerkt met DrankDozijn.nl.

De kracht zit hem volgens woordvoerder Shishir Kapoor in het gebruik voor omnichannelbetalingen. De consument krijgt dezelfde betaalervaring online als in de winkel, al is het scannen van een QR-code op het scherm van een desktop-pc wellicht ietwat onlogisch. “Voor alleen onlinebetalingen raden we dit systeem niet aan, wel als je het wilt combineren met andere kanalen. Ook zouden tijdschriften gebruikt kunnen worden voor het bestellen van artikelen.”

Volgens Kapoor wordt er gesproken met potentiële partners.

Deel dit bericht

1 Reactie

C. Valli

Ben vooral benieuwd naar de tarieven die gehanteerd worden, is het duurder van PayPal? Dan vraag ik me af of bedrijfen/webwinkels het gaan aanbieden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond