Deel dit artikel
-

Yahoo trekt stekker uit advertentieprogramma

Het Yahoo Publisher Network, een concurrent van Googles Adsense, houdt op te bestaan. Bestaande klanten moeten de dienst ergens anders afnemen per eind april.

Het blog Cnet heeft een mail aan de klanten van Yahoo in handen gekregen en meldt de plannen van sluiting. Op de site van Yahoo wordt het nieuws nog niet naar buiten gebracht. Volgens Cnet adviseert Yahoo gebruikers over te gaan naar de soortgelijke dienst Chitika. Op deze site is een pagina aangemaakt die gebruikers van de Yahoo-dienst moet helpen over te stappen.

Het netwerk is het advertentieprogramma van Yahoo waarbij site-eigenaren loze ruimte kunnen laten opvullen met tekstadvertenties en deel van de klikomzet krijgen. Het Yahoo Publisher Network lijkt niet de tegenhanger te zijn geworden die Googles AdSense aankan.

In de mail aan de gebruikers blijft Yahoo in het wollige over de reden van opheffing. "De middelen die nodig zouden zijn om het programma naar het niveau te krijgen dat uitgevers verwachten kunnen beter benut worden in andere gebieden van Yahoo’s business."

Deel dit bericht

1 Reactie

Yoteng Pat at ZANOX

Het is logisch dat Yahoo weinig uit zijn advertentieprogramma's heeft gehaald. In relatie tot Google is de traffic van Yahoo niet concurrerend genoeg. Wat echter nog belangijker is, is dat Affiliate Marketing een professionaliseringsslag heeft doorgemaakt. Er zijn specialisten binnen de online marketing, bijvoorbeeld affiliate netwerken, die het verdienmodel naar Performance Based hebben aangescherpt. Bovendien bieden affiliate netwerken conversie verhogende service en marketing intelligence. Daar kan een generiek advertentiemodel van Yahoo nooit tegenop.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond