Deel dit artikel
-

Zalando met meer ‘brand stores’ voor kledingmerken

Zalando wil zich komende jaren meer tot platform ontwikkelen. Grote kledingmerken moeten de winkel gaan gebruiken als een soort brand store.

In een interview met WirtschaftsWoche zegt directeur Rubin Ritter zijn zaak meer te willen ontplooien van winkel tot platform. Dat is waar de toekomstige dubbelcijferige groei vandaan moet komen; 20 à 25 procent per jaar is mogelijk.

Ritter richt zich daarbij vooral op kledingmerken die in Europa willen lanceren of uitbreiden, maar geen lokale vestigingen willen openen. Zalando moet voor hen de oplossing bieden: een digitale bestemming in vijftien landen met in een potentieel publiek van honderden miljoenen consumenten.

Om dat te bereiken wil de Duitser ook veel investeren in techniek. In december was vijftig procent van het bezoek aan zijn site al afkomstig van telefoons en tablets. Dat zal in de toekomst alleen meer toenemen. Dat vereist een constante focus op het design en functioneren van de site en apps.

Foto: Patriiick (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond