Deel dit artikel
-

Zanox koopt RTB-specialist Metrigo

Twee maanden nadat Zanox een partnerschap aangaan met Metrigo besluit het Duitse affiliatenetwerk om het bedrijf te kopen.

Hoeveel Zanox voor het meerderheidsbelang betaalt, is niet bekendgemaakt. De plannen met de nieuwe dochter worden wel op tafel gelegd.

Metrigo levert real time bidding-technologie voor display advertising. Met zo’n systeem kunnen adverteerders bieden op reclameruimte op aangesloten websites om daar, tegen het hoogste bod, hun beeldreclame uit te serveren.

Zanox verpakt dit systeem (DSP) in het nieuwe product ‘Zanox Performance Display’, voor performance campagnes met display advertising. Op een later moment zullen de targetingopties van Metrigo, gebaseerd op gebruikersprofielen, in Zanox affiliatemarketingnetwerk worden toegepast. Voorlopig zal dit nog niet in Nederland op de markt komen, aangezien de details van de cookiewet nog duidelijk moeten worden geïmplementeerd in finale wet- en regelgeving.

Deel dit bericht

1 Reactie

Donderman

Lekker voor de aangesloten publishers, daar gaan de postview cookies en de omzet naar het display gedeelte. Dat is geen goede zaak voor de affiliates, die worden nu nog meer uitgeknepen. Met een beetje verstand gebruikt zanox bovendien de profiel info van de publishers om te retargetten, op hun kosten maar niet voor hun bate. In duitsland lopen de gemoederen hierover al hoog op.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond