Deel dit artikel
-

“Privacybeleid belangrijkste factor bij keuze retail-site”

Het privacybeleid is voor de meeste mensen die geregeld online winkelen de belangrijkste factor bij de keuze van een retail-site. Zaken als een aanbeveling door een vriend en de look and feel van een site blijken veel minder te tellen. Dat stelt Forrester Research in een recent onderzoek.

Forrester Research ondervroeg Europeanen die geregeld online retailers bezoeken. Zij vinden een goed privacybeleid duidelijk de belangrijkste factor bij de keuze van een site. Privacy kreeg gemiddeld een 4 op een schaal van 1 op 5.

Bijna net zo belangrijk als een goed privacybeleid van een retail-site, wordt het gemak gevonden waarmee informatie over een product kan worden ingewonnen. Ook van groot belang zijn een lage prijs en het gebruiksgemak van een retail-site. De look and feel, het brand en de aanbeveling door een vriend of collega doen er veel minder toe, aldus Forrester .

Tevredenheid over een eerder bezoek aan een retail-site staat slechts op de zesde plaats in het lijstje van factoren die de keuze sturen. Toch blijkt de intuïtie dat tevreden online shoppers die tevreden zijn over een site daar vaker terugkomen in de praktijk te kloppen, zo stelt Forrester Research vast. De gemiddelde kans dat iemand terugkeert op een site om daar iets aan te schaffen, neemt proportioneel toe met de tevredenheid over de online aankopen op die site.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond