Industry Wire

Geplaatst door Eliza was here

Op ontdekking in Nederland met reisorganisatie Eliza was here

Op ontdekking in Nederland met reisorganisatie Eliza was here.

Utrecht, 17.07.2013 – Online reisorganisatie Eliza was here speurt vanaf dit voorjaar niet alleen naar de allermooiste plekjes rondom het Middellandse Zeegebied, maar brengt het ongerepte vakantiegevoel ook naar Nederland. De reisorganisatie speelt in op de social traveling trend door de aankomende twee maanden met haar trouwe reisgenoten onontdekte plekjes in Nederland in kaart te brengen en te bundelen tot een uniek aanbod. Dit doen zij via de social media actie #opontdekking. Hiermee weet Eliza was here haar volgers ook buiten de vakanties aan zich te binden.

Via de social media campagne #opontdekking roept Eliza was here iedereen op de mooiste onontdekte plekjes in eigen land te pinnen op een landkaart via Facebook. Hierbij maken zij gebruik van de nieuwe hashtag functie van Facebook en wordt de actie via Twitter ondersteund. Denk bijvoorbeeld aan dat vrolijk gekleurde restaurantje, het unieke plekje op het strand ver weg van de mensenmassa, het gezellige winkeltje volgestapeld met lokale lekkernijen of dat ongerepte natuurgebied waar je zelden iemand tegenkomt. Waar Eliza haar gasten in Zuid-Europa linksaf laat slaan met de eigen huurauto die altijd inclusief is, stuurt ze haar reisgenoten in Nederland het liefst per fiets op pad. Acht weken op rij worden de meest bijzondere onontdekte plekjes daarom beloond met een Eliza branded VANMOOF fiets. “Eliza was here is een uniek partnership aangegaan met VANMOOF”, aldus Nicole Scheerens, senior marketeer bij Eliza was here. “Wij proberen altijd onderscheidend te zijn en gaan dus letterlijk linksaf waar iedereen rechtsaf slaat. Dat doet VANMOOF ook. En hoe kun je Nederland in de zomermaanden beter ontdekken dan op de fiets, met de wind in je haren en de zon op je gezicht?”

Scheerens vervolgt: “Het vakantiegedrag van de consument is sterk veranderd onder invloed van sociale, culturele en economische trends en ontwikkelingen. Daar spelen wij op in. Waar Eliza voorheen zelf de belangrijkste aandrager was van bijzondere plekjes, betrekken wij nu onze gasten en accommodatie-eigenaren nog actiever bij ons aanbod. Zo creëren wij unieke content en meer interactie. Bovendien behouden wij een onderscheidend aanbod, nu dus ook in Nederland. Wij willen via de actie #opontdekking onze fans ook in eigen land dat bijzondere Eliza-vakantiegevoel laten beleven. Kortom; naast je jaarlijkse vakantie met Eliza onthaast en geniet je voor of na je vakantie ook met Eliza was here in eigen land”.

Couleur locale
Eliza kiest graag voor plekken weg van het massatoerisme en is altijd op zoek naar authentieke adresjes, kleinschaligheid en ‘couleur locale’. Vaak gaat het om adresjes in het Middellandse Zeegebied. Maar in Nederland wil Eliza eveneens graag verrassen. Dit voorjaar toverde de reisorganisatie bijvoorbeeld een Amsterdams grachtenpand aan de Van Baerlestraat om tot een uniek pop-up vakantieadres dat typerend was voor de bestemmingen van Eliza. Inclusief Griekse specialiteiten, gitaarmuziek, danseressen en Italiaanse koffie. Aankomend najaar dekt Eliza Lange Tafels in het Gras en geniet met haar reisgenoten op diverse plaatsen in de Hollandse buitenlucht van lokale en vers bereide producten.

NOOT VOOR DE REDACTIE:
De Facebook actie Eliza was here #opontdekking: http://eliza.nl/l88p4r
Promo: http://www.youtube.com/watch?v=IWMNoWkDfl0

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht