Industry Wire

Red Hat moderniseert IT met behulp van ServiceNow

ServiceNow (NYSE: NOW), leverancier van enterprise IT-cloudoplossingen, gaat Red Hat helpen bij het moderniseren en schalen van zijn IT-omgeving. Red Hat is een leverancier van open source-oplossingen op het gebied van onder meer Linux, middleware, opslag en virtualisatie. ServiceNow gaat alle verschillende IT-systemen van Red Hat onderbrengen op een centraal, cloud-gebaseerd platform.

De tools die de IT-afdeling van Red Hat gebruikte waren verouderd en beperkten daardoor het aanpassingsvermogen en de effectiviteit van de IT-afdeling. De bezette servers, opslag en het interne netwerk maakten het erg complex om meerdere wijzigingsverzoeken in het systeem tegelijkertijd te behandelen. Daarnaast konden de bestaande tools geen inzicht bieden in het gebruik van resources. Hierdoor miste het IT-personeel de middelen om problemen – zodra deze zich voordeden – snel en adequaat op te lossen.

Met de uitrol van de IT Service Automation Suite van ServiceNow heeft Red Hat zijn beheer van incidenten, problemen en veranderingen ondergebracht in een cloud-gebaseerd single system of record. De IT-afdeling heeft nu een beter zicht op het gebruik van resources en kan daarnaast middelen toewijzen aan nieuwe projecten. Ook is het aantal stappen in het goedkeuringsproces flink verminderd. Een verandering aanbrengen in het oude systeem was niet eenvoudig. In sommige gevallen kon dit zelfs zes weken in beslag nemen en daarmee tienduizenden euro’s kosten. IT kan nu eerder handelen en daardoor sneller leveren.

“ServiceNow helpt ons een betrouwbare IT-organisatie te zijn”, zegt Lee Congdon, chief information officer, Red Hat. “Onze oude systemen toonden aan hoe moeilijk het is om het gehele IT-proces zelfstandig te runnen. Met de hulp van ServiceNow kunnen we onze diensten effectiever, efficiënter en flexibeler inzetten.”

Over ServiceNow
ServiceNow is een leverancier van enterprise IT-cloudoplossingen. We zorgen voor een transformatie van IT door het automatiseren en beheren van IT-services binnen bedrijven. Organisaties die onze dienstverlening uitrollen creëren een centraal systeem voor IT en de automatisering van handmatige taken, standaardisering van processen en consolidatie van bestaande systemen. Door gebruik te maken van ons uitgebreide platform ontwikkelen onze klanten op maat gemaakte applicaties en transformeren het IT-servicemodel naar servicedomeinen binnen en buiten de organisatie. ServiceNow transformeert IT van ‘the department of no to the department of now’. Kijk voor meer informatie op www.servicenow.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht