Uber Amsterdam groeit in eerste jaar met 25% per maand

Amsterdam, 9 december 2013 – Sinds de lancering in december 2012 heeft Uber vervoer in Amsterdam makkelijk, veiliger, betaalbaarder en stijlvoller gemaakt. Amsterdammers hebben zich massaal aangemeld voor de nieuwe dienst, waardoor het technologiebedrijf iedere maand met meer dan 25% is gegroeid.
Uber geeft nieuwe dimensie aan vervoer in Amsterdam
Een service normaal alleen beschikbaar voor directeuren en filmsterren is sinds de lancering van Uber bereikbaar voor iedereen. Gebruikers bestellen met één druk op de knop een luxe limousine, ontvangen een sms wanneer de chauffeur arriveert en betalen direct met creditcard of PayPal account. Veiligheid staat voorop: Uber screent chauffeurs en houdt beoordelingen van de gebruikers nauwlettend in de gaten. Uitsluitend de beste chauffeurs van Amsterdam worden toegelaten op het platform. Sinds de lancering van Uber ‘Black’ in augustus van dit jaar, biedt het bedrijf ook een optie die dezelfde prijs heeft als een taxi. Het luxe alternatief is ongeveer 20% duurder en garandeert een luxe limousine, zoals een Mercedes S-klasse, die wordt bestuurd door de beste chauffeurs.
25% groei per maand
“Sinds onze lancering in december 2012 is het hard gegaan”, zegt Niek van Leeuwen van Uber Nederland. “We krijgen enorm veel positieve reacties van onze gebruikers over de chauffeurs, de service en de kwaliteit van de auto’s. Veel ervaringen worden gedeeld met vrienden en op Social Media, waardoor we onze gebruikersgroep snel hebben kunnen uitbreiden”.
In een jaar tijd heeft Uber tienduizenden gebruikers aan zich weten te binden. De omzet van Uber Amsterdam is het afgelopen jaar met gemiddeld 25% per maand gegroeid. Momenteel zijn honderden chauffeurs actief op het platform en direct te bestellen via de Uber app. Uber is wereldwijd een succes, naast Amsterdam is het bedrijf actief in 60 steden. Dit jaar heeft het technologiebedrijf nog een investeringsronde afgesloten, waarin Google Ventures $258 miljoen heeft geïnvesteerd en Uber op $3,5 miljard is gewaardeerd.
Vervoer wordt lifestyle
Uber begeeft zich steeds meer op het snijvlak van lifestyle en logistiek. Zo ziet het bedrijf dat de service steeds vaker gebruikt wordt als onderdeel van een avond uit of om mee naar een zakelijke lunch te reizen. Ook ziet Uber dat de service veel door vrouwen wordt gebruikt. Het technologiebedrijf investeert niet in dure reclame, maar zet vooral ludieke acties in om gebruikers te bereiken. Zo was het deze zomer mogelijk om via de Uber app een sloep met schipper te bestellen, die je over de Amsterdamse grachten naar je bestemming bracht. Ook is het bedrijf een samenwerking aangegaan met Afrojack die als chauffeur van een Bentley te bestellen was via de Uber app en twee Uber gebruikers naar zijn eigen concert heeft gebracht tijdens Amsterdam Dance Event.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.