Weinig digitale groei WPP
Communicatie- en reclamebureaunetwerk WPP ziet weinig groei in de mediabestedingen bij de digitale media. Bijna eenderde van de omzet komt uit digitale activiteiten, maar op dat peil effent het ook uit.
Vanochtend publiceerde WPP in Engeland zijn financiële cijfers over het derde kwartaal. WPP is een bureaunetwerk waar bedrijven als Ogilvy, JWT, TNS, Group M en Reddion toe behoren. Het is daarom een van de mondiale netwerken die kunnen aanvoelen hoe bedrijven hun geld uitgeven aan commerciële communicatie bij de diverse media.
Directievoorzitter Martin Sorell denkt dat de mediabranche voorlopig geen grote klappen zal ondervinden van de mondiale economische onzekere periode. De Engelsman verwacht dat de reclamemarkt volgend jaar met vier procent groeit.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd