Industry Wire

Geplaatst door Spinnin’ Records

Spinnin ‘Records is ‘voice-ready ‘met nieuwe branding van playlists

Hilversum, 27 maart 2018 – Spinnin ‘Records, een van de meest toonaangevende muzieklabels in de internationale dance-industrie, heeft vandaag een volledige rebranding onthuld van de populairste online playlists van het label. Deze playlists kunnen nu worden gevonden onder een nieuwe beknopte naam, allemaal met een uniek thema en iconische branding, waardoor de lijsten gebruiksvriendelijker zijn om te streamen en klaar zijn voor spraakgestuurde technologie.

Tegenwoordig bieden streamingdiensten zoals Spotify en Deezer direct toegang tot eindeloze muziekbibliotheken, waardoor de vraag van consumenten naar ‘oneindige streams’ van ‘gecureerde’, oftewel naar thema voorgeselecteerde content, is toegenomen. In plaats van een enkele track of album af te spelen, is het luistergedrag veranderd naar samengestelde afspeellijsten die steeds vaker worden gekoppeld aan stemmingen of activiteiten.

Terwijl gecureerde muziek de norm wordt, is stemherkenning snel in opkomst en verandert dat het digitale landschap. Volgens Google wordt momenteel zo’n 20 procent van alle mobiele zoekopdrachten gedaan met behulp van spraakopdrachten en zal dit binnen twee jaar doorgroeien naar 50 procent. Waar het internet gemakkelijk context kan creëren voor producten of diensten, met tekst, afbeeldingen of geluid, vereist spraakherkenning een compleet andere manier om klanten te helpen vinden wat ze willen.

Met de nieuwe branding wil Spinnin’ Records deze specifieke afspeellijsten positioneren als top-of-mind merknamen die als ankerpunten fungeren voor de luisteraar die een spraakgestuurd apparaat vraagt om de gewenste muziek te spelen.

Meindert Kennis, head of digital strategies bij Spinnin ‘Records: “Het hebben van een persoonlijke AI-assistent en het gebruiken ervan in het dagelijks leven is dichterbij dan we denken. Dit betekent dat ‘voice’ een ​​belangrijk element moet zijn in de algehele mix van technologische touchpoints voor producten en services. Als merk moet je voorbereid zijn op de nieuwe manier van communiceren tussen je consument en zijn assistent.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht