Oliver Webb nieuwe ‘Head of Sales EMEA’ bij Bynder

Amsterdam, 29 maart 2018 – Het Nederlandse techbedrijf Bynder stelt Oliver Webb (31) aan als het nieuwe hoofd sales EMEA. Webb deed de afgelopen jaren al de nodige ervaring op in het enterprise sales team van Bynder, waar hij onder meer hielp met de succesvolle introductie van het bedrijf in het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië. Later richtte hij zich ook op de rest van EMEA. In zijn nieuwe rol wordt hij verantwoordelijk voor consolidatie van de huidige successen, het vergroten van het marktaandeel en een verdere uitrol in markten die momenteel nog minder ver doorontwikkeld zijn.
Oliver Webb begon in 2014 bij Bynder, al had hij dat zelf aanvankelijk niet verwacht: ‘Ik woonde samen met mijn huidige echtgenote in Gent en ik was me aan het oriënteren op carrièremogelijkheden in Brussel. Toen Bynder me op gesprek vroeg moest ik dan ook even goed nadenken – het was vanaf daar 2,5 uur reizen. Dat ik de uitnodiging accepteerde kwam eerlijk gezegd omdat het me een mooie oefening leek voor verdere sollicitatiegesprekken. Toen ik op het kantoor in Rotterdam aan de slag ging bestond Bynder nog maar uit twaalf man. Ze waren gelijk heel eerlijk over de mogelijkheden op korte en lange termijn. De combinatie van die eerlijkheid, de grenzeloze ambitie en de geweldige sfeer trok me over de streep: ik was verkocht.’
Volgende stap in Europese ambities
Voor Bynder is de aanstelling van Webb een logische volgende stap in lijn met de internationale ambities. ‘Met de recente overname van Webdam hebben we onze positie in de Verenigde Staten aanzienlijk versterkt,’ aldus topman Chris Hall. ‘Het verder uitbouwen van onze successen in Europa en het Midden-Oosten blijft echter minstens zo belangrijk voor ons. In de Benelux is Bynder goed vertegenwoordigd, en met de kantoren in Londen, Barcelona en Dubai hebben we ook een sterke uitvalsbasis voor andere groeiregio’s. Ik heb er alle vertrouwen in dat Oliver hoge ogen gaat gooien in zijn nieuwe functie.’
###
Over Bynder
Bynder is de snelste manier om digitale bestanden professioneel te beheren. Het prijswinnende platform voor digital asset management (DAM) helpt marketeers om afbeeldingen, video’s en documenten te vinden en delen. Meer dan 250.000 brand managers, marketeers en creatieve makers van ruim 450 bedrijven als PUMA, innocent drinks en KLM Royal Dutch Airlines gebruiken Bynder. Hiermee worden projecten real-time bewerkt en goedgekeurd, worden bedrijfsbestanden geordend en wordt de juiste content met een druk op de knop beschikbaar gemaakt voor anderen.
Bynder werd in 2013 opgericht door CEO Chris Hall. Het hoofdkantoor is in Amsterdam en verder zijn er kantoren in Boston, London, Barcelona, Rotterdam en Dubai. Voor meer informatie, kijk op www.bynder.com of volg Bynder op Twitter via @bynder.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.