Deel dit artikel
-

Google AdWords verrijkt met nieuwsbrief

Adverteerders bij Google AdWords kunnen consumenten straks makkelijker laten abonneren op een nieuwsbrief. Google voert momenteel een kleinschalig experiment uit met een aantal Amerikaanse adverteerders.

Adverteerders kunnen straks bij Google AdWords een nieuw advertentieformaat selecteren voor het abonneren op e-mailnieuwsbrieven. In de advertentie verschijnt een venster waar bezoekers hun e-mailadres kunnen opgeven.

Google experimenteert onder meer met autofabrikant Honda en marketingbedrijf AWeber, zo laat het bedrijf aan weblog TechCrunch weten. Formeel is nog geen introductiedatum bekend en het is ook de vraag of veel consumenten op grond van een summiere tekstadvertentie een nieuwsbrief willen ontvangen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deel dit bericht

6 Reacties

Remy Bergsma

Meer info is te vinden in de post op Emailblog.eu hierover van begin december: http://ow.ly/8dSbW. Het is nu aan te vragen bij Google Adwords zelf als uitbreiding op de bestaande Adwords, als Adwords klant. En of consumenten erop zitten te wachten: er moet op dit moment nog teveel gezocht worden naar het inschrijfformulier voor nieuwsbrieven op websites, dus tot die tijd kan dit een uitkomst voor zowel marketeers als consumenten zijn.

Peter

Tja weer een dienst(je)

Wouter Veenboer

In januari 2010 testte Google ook al met een leadformulier in de advertentie: http://www.wouterveenboer.nl/post/15175938475/google-test-met-email-nieuwsbrief-inschrijven-via
Deze test is echter nooit verder uitgerold. het is dus maar de vraag of deze test voor een breder adverteerderspubliek beschikbaar gaat worden. Ben benieuwd!

Patrick Mulder

Ik vind de keuze voor AWeber ook een interessante. Waarom die partij en niet bijv. MailChimp?

Ruben

Leuk extraatje

Hugo

Dit lijkt ons een uitstekende aanvulling. De grootste ROI is bij ons nog altijd e-mail marketing.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond