Industry Wire

Geplaatst door Martin and Lewis

Awareness campagne rondom de teek

Met het verspreiden van een fake video waarin een jakhals wordt gespot door een jogger, geeft Care Plus het startschot voor een grote awareness campagne rondom de teek. De campagne “laat ze niet bijten” maakt Nederlanders ervan bewust dat het echte gevaar van een tekenbeet, vooral schuilgaat in struikgewas en hoog gras.

Het bericht werd opgepakt door de landelijke media, waaronder de Telegraaf, het AD, de Gelderlander, Omroep Brabant, het WNF, Dumpert.nl, Wolveninnederland.nl en de Stentor.

Wilde dieren rukken op in Nederland en de media hebben hier al meerdere malen verslag van gedaan. Wolven, lynxen en jakhalzen zijn schuw en zullen contact met mensen liever vermijden. De kans dat je door zo’n dier wordt gebeten is dan ook te verwaarlozen en angst voor deze wilde dieren is dan ook onnodig.  Een teek is juist op zoek naar een gastheer om te kunnen bijten. Een tekenbeet kan de ziekte van Lyme of hersenvliesontsteking veroorzaken.

Care Plus-directeur Arnoud Aalbersberg: “Bij gevaarlijke dieren denken mensen meteen aan een haai of een wolf, maar in Nederland leeft één van de gevaarlijkste dieren gewoon in je achtertuin. Elk jaar worden er in Nederland ruim 1,2 miljoen mensen gebeten door een teek en dit jaar geeft het RIVM aan dat in 2018 dit enorme aantal verder groeit. Met onze campagne ‘laat ze niet bijten’ willen we mensen bewust maken van het gevaar van de teek en attenderen op de preventieve maatregelen die je kunt nemen om een tekenbeet te voorkomen.”

De campagne wordt ondersteund op social media met een quiz (laatzenietbijten.nl) die een aantal fabels en misvattingen over de teek ontkracht. Daarnaast worden ook radio, online advertising en outdoor ingezet en is er slim gebruik gemaakt van social influencers om het fake news te seeden. Verantwoordelijk voor deze campagne is het Amsterdamse bureau Martin and Lewis.

Over Care Plus:
Care Plus zorgt ervoor dat je veilig op reis kunt en met mooie verhalen terugkomt. Met de gezondheidsbeschermende producten van Care Plus ga je onbezorgd op pad, zowel ver weg als dichtbij huis. Care Plus is de productenlijn van Tropenzorg B.V., sinds 1992 dé specialist op het gebied van gezond en veilig reizen.

De producten van Care Plus beschermen tegen stekende insecten (o.a. muggen, teken), de zon, slechte hygiënische omstandigheden, vervuild drinkwater en bieden uitkomst bij het verlenen van eerste hulp bij de meest voorkomende ongelukken thuis en op reis.

Over Martin and Lewis:

Martin and Lewis, een creatief bureau, ontwikkelt oplossingen voor groei. Samen met hun specialisten bekijken ze alle schakels in de marketingketting. Klantdata is hierbij een essentieel onderdeel dat ook wordt meegenomen in het creatieve proces. Zo ontwikkelt het bureau samen met hun klanten nieuwe inzichten en oplossingen die daadwerkelijk bijdragen aan groei.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht