G-Star onthult ‘UNIFORM OF THE FREE’

Amsterdam, 4 September 2018 – G-Star RAW heeft in samenwerking met het Amsterdamse start-up bureau HERC the agency en Dexter Navy – op dit moment misschien wel de populairste videoclipregisseur ter wereld – een nieuwe wereldwijde campagne gemaakt voor de herfst /winter collective: Uniform of the free. Het is een ode aan vrijheid, bekeken door de lens van de straatcultuur. De campagne is een dag uit het leven van de ‘Kings and Queens van de straat’ – een reeks sterke, autonome individuen. Ondersteund door een zelfgeschreven spoken word, op een nieuw te releasen track van het elektronische duo The Blaze.
De G-Star F/W ’18 -campagne voert een reeks fascinerende individuen aan: van urban cowboys tot hiphopballerina’s, van vrouwelijke dirtbikeriders tot urban climbers – ze verleggen allemaal hun grenzen en vieren de vrijheid om te leven op hun eigen manier. Voor het eerst werd een wereldwijde campagne voor G-Star gemaakt met alleen maar echte mensen, geen modellen of beroemdheden. De jonge cast werd gevonden door middel van uitgebreide streetcasting in de VS en door een zoektocht op YouTube en Instagram.
G-Star, een van ’s werelds grootste denimmerken, werkt voor het eerst samen met het nieuwste creatieve bureau van Amsterdam, HERC the agency. De campagne dient niet alleen om de nieuwe F/W-collectie van G-Star te presenteren, maar ook om de nieuwe merkregel te introduceren: Uniform for the Free. De regel verwijst naar de ontstaansgeschiedenis van denim als een werkuniform, en is een eerbetoon aan de vrijgevochten geesten waar denim altijd een aantrekkingskracht tot heeft gehad.
De nieuwe collectiel komt tot leven met een wereldwijde campagne, geschoten in New York City. Het omvat print, online, social media en billboards in alle grote steden te wereld, zoals New York, Los Angeles, Londen, Johannesburg en Tokio – allen geleid door een epische 75 sec-film. De campagne is gemaakt door HERC the agency samen met de veelgeprezen videoclipregisseur Dexter Navy die wordt beschouwd als een van de meest innovatieve en opwindende nieuwe talenten in de industrie en bekend is van zijn werk met oa A$AP Rocky en Kanye West.
Kijk hier de film: https://vimeo.com/287215338/4faa4a48c0
“Deze campagne gaat over vrijheid – en het vieren van vrijheid op een rauwe, authentieke en intelligente manier. Onze visie op reclame is om merken populair te maken door ze op een geloofwaardige wijze onderdeel te laten worden van de populaire cultuur. Voor de eerste campagne als vrije ondernemers, past het thema van deze campagne ook perfect bij ons eigen gevoel van dit moment”, aldus Creative Directors en oprichters van HERC, Rogier de Bruin en Emilio de Haan
“Sommige mensen tonen hun skills op een opvallende extraverte manier, terwijl anderen geneigd zijn te verhullen wat speciaal of uniek aan hen is. Beide kanten van de medaille zijn ok, en voor mij is dat de geest van RAW, het draait om authentiek zijn ”zegt Dexter Navy, regisseur.
De soundtrack is van de opkomende elektronische producers The Blaze, die bekend werden met hun nummer (en bijbehorende magistrale video) Territory. De tekst is een originele compositie, geschreven door HERC in samenwerking met Rapsody, een rapper en dichter uit Chicago. Zowel de muziek als de woorden versterken de boodschap van non-conformiteit en vrijheid.
De G-Star RAW F W ’18-collectie is vanaf september 2018 online en in de winkel verkrijgbaar. Join the free op https://www.g-star.com/uniform-of-the-free
LYRICS
UNIFORM OF THE FREE
By HERC and Rapsody
The look of a king
I see myself in you
And you, and you – therefore, I am king too
Where independence is a thing we rule
Cut from a cloth both rugged and true
Look at us, and all our glory and fight
We are heirs to the throne,
We are queens of the night
Free as birds with unclipped wings – ain’t we fly?
Unashamed of who we are, I, see myself in you
Phenomenal, wild, wise,
Filled with strength, love and pride
These are the jewels of our royalty
Of human kind I stand loyally
Regardless of creed or color, language or religion,
Amongst kings and queens there is no division – we shine.
Kingdom to kingdom, cut from a cloth that can’t be defined.
This is freedom.
Jump with the push of a swing
Heir to the throne knowing we have the right to be king
So be
Uniform of the free
CREDITS
Client: G-Star RAW
Creative agency: HERC
Regisseur: Dexter Navy
Director of Photography: Khalid Mohtaseb
Fotograaf: Dexter Navy
Productiehuis: Division Paris
Post productie: Mathematic
Line productie: Strange Love
Print productie: CLM
Edit: Modern Post & Kapsalon
Muziek: The Blaze
Tekst: Rapsody & HERC the agency
Music supervisie: Pitch & Sync London
Geluid: Wave Studios
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.