Industry Wire

Geplaatst door The Valley

Appsolutely en The Valley starten nieuwe Salesforce joint venture

Salesforce Gold Partner Appsolutely en creatief digitaal bureau The Valley hebben een nieuwe joint venture opgericht: Penfield Digital. Het nieuwe bureau gaat zich volledig focussen op Salesforce implementaties bij klanten.

De markt voor marketing automation oplossingen groeit enorm, waarbij Salesforce op dit moment marktleider is. Het automatiseren van de marketing staat hoog op de agenda bij directies van organisaties, omdat het silo’s doorbreekt en de verschillende marketingdisciplines bij elkaar brengt. De techniek van Salesforce zorgt uiteindelijk voor een ‘360 Customer View en Experience’ en dat is waar organisaties naar streven. Meer efficiency in de processen is een bijkomend voordeel.

Penfield gaat zich richten op klanten die komende jaren gaan investeren in of oriënteren op Salesforce. Organisaties die snappen dat merkvoorkeur op andere manieren ontstaat dan een reclamecampagne. Salesforce maakt wereldwijd gebruik van een partner ecosysteem. Ook in Nederland zijn er al diverse Salesforce partners in de markt, maar die focussen zich vooral op de technische implementatie van het platform. Klanten hebben daarnaast steeds vaker behoefte aan concreet marketingadvies, waarmee hun marketeers leren hoe ze de tooling optimaal kunnen inzetten richting eindklant.

Philip Kok (partner bij The Valley): “We komen dagelijks bij grote merken over de vloer en zien dat ze allemaal inzetten op customer excellence. Salesforce is wat ons betreft de beste oplossing om dit te bereiken, maar wij zien ook dat er nogal wat komt kijken bij het optimaal benutten van het platform. Er is dus een sterke behoefte aan end-to-end partners die naast techniek ook kunnen helpen met marketingadvies aan de voorkant”.

Floor Knoups (partner bij Appsolutely): “We zien bij onze klanten een steeds grotere behoefte ontstaan voor een volledig geïntegreerde ’omnichannel’ klantervaring. Dit betekent voor ons dat we naast de Salesforce Sales en Service Cloud oplossingen, ons nu ook richten op de Marketing Automation oplossingen van Salesforce. Door de samenwerking met The Valley brengen we binnen Penfield Digital experts op verschillende gebieden bij elkaar om de totale klantervaring bij organisaties te verbeteren”.

Salesforce zelf groeit al jaren double digit, dus de behoefte aan meer professionele partners is er zeker. Eva Heffernan van Salesforce: “We are so excited about the launch of Penfield. This represents the fantastic combination of The Valley – bringing strategy and creativity- and of Appsolutely – bringing deep knowledge and Salesforce experience. We have a large and talented ecosystem, with partners like Penfield increasing their investment in the Salesforce platform in the Netherlands.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht